Zapraszamy na KLANZOWE warsztaty:

skarpeta 3

MIDI (3h dydaktyczne)

skarpeta 2

MIDI (5h dydaktycznych)

skarpeta

MAXI (10h dydaktycznych)

Alfabetyczny spis szkoleń (kliknij tytuł aby zobaczyć szczegóły):

Balonowe love (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Beata Frankiewicz

Dzieci kochają balony – to jest fakt. Dzięki warsztatom dowiesz się, jak kreatywnie wykorzystać balony w pracy i zabawie z dziećmi, poznasz podstawowe techniki skręcania długich balonów oraz pomysły na wykorzystanie ich w zabawie. Dowiesz się, jak wykonać proste i efektowne dekoracje pomieszczeń, a także rekwizyty do przedstawień. Balony będziemy również wykorzystywać do integracji grupy i przełamywania pierwszych lodów (w kontekście zarówno dzieci, jak i rodziców). Czyli mnóstwo inspiracji, dzięki którym mamy nadzieję, że Wy także pokochacie balony.

Balonowe love. Dekoracje świąteczno-zimowe (MIDI)

Autorka warsztatów: 
Beata Frankiewicz

Balonowe love, czyli dekoracje, których nie można kupić w żadnym sklepie, nie można ich także schować na strych i zawiesić w kolejnym sezonie. Są niepowtarzalne i jedyne w swoim rodzaju, niczym świąteczna atmosfera. Podczas warsztatu uczestnicy będą wykonywać bałwanki, czapki, choinki i inne balonowe cuda, które wzbudzą zachwyt nie tylko dzieci, ale także rodziców i rady pedagogicznej. Warsztaty wykorzystują technikę skręcania balonów. By uczestniczyć w zajęciach, nie jest potrzebne doświadczenie w skręcaniu balonów

Balonowe love. Dekoracje wiosenno-wielkanocne (MIDI)

Autorka warsztatów: 
Beata Frankiewicz

Kwiaty, żabki, zajączki, koszyczki i kurczaki, czyli balonowe love tym razem w wiosenno-wielkanocnej odsłonie. Dekoracje, które wywołają uśmiech nie tylko na twarzy dzieci. Pełne uroku i jedyne w swoim rodzaju. Warsztaty wykorzystują technikę skręcania balonów. By uczestniczyć w zajęciach, nie jest potrzebne doświadczenie w skręcaniu balonów

Baśnie w obrazach, obrazy w ręku. Zastosowanie kart metaforycznych w działaniach integracyjnych i rozwojowych

Dostępna wersja:
MAXI – 10 godzin dydaktycznych

Współautorki warsztatów: 
Magdalena Szutarska 

Karty metaforyczne zyskują coraz większą popularność jako narzędzie wspierające pracę pedagogów, wychowawców i nauczycieli. Ilustracje bogate w wieloznaczne treści oraz estetyczna, kolorowa forma kart w sposób szczególny wzbudza zainteresowanie dzieci, rozwijając ich wyobraźnię i twórczy potencjał. Warsztaty prezentują wiele możliwości zastosowania kart metaforycznych w zabawach oraz animacjach adresowanych do dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się, jak karty pomagają w komunikacji z dzieckiem, poznają także sposoby włączania kart metaforycznych do aktywności plastycznej, ruchowej czy tanecznej

Biedroneczki są w kropeczki. Proste tańce do polskich utworów (MINI, MIDI)

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Sikora

Ruch pozytywnie wpływa na rozwój dziecka, poprawia kondycję, giętkość, pomaga w nawiązywaniu relacji z rówieśnikami. Zajęcia taneczne kształtują poczucie rytmu, słuch muzyczny, rozwijają wyobraźnię przestrzenną oraz koordynację ruchową, są doskonałą formą aktywności fizycznej. Pomagają konstruktywnie rozładować emocje, a także budują poczucie wspólnoty i odpowiedzialności za partnera i grupę. Celem warsztatów jest nauka prostych układów choreograficznych z rekwizytami do polskich piosenek z lat 60. Ubiegłego wieku. Warsztaty adresowane są do nauczycieli pracujących z dziećmi przedszkolnymi i szkolnymi oraz do pracowników świetlic środowiskowych.

Boże Narodzenie – magiczne święta. Polskie kolędy w tańcu i instrumentacji (MIDI)

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Wojtkowiak

Okres Bożego Narodzenia to czas niezwykły. To niepowtarzalny nastrój, który niezmiennie co roku każdego otacza. Miasto ożywa ozdobione milionem światełek, ludzie stają się dla siebie milsi, zewsząd słychać melodie kolęd i pastorałek. To prawdziwie magiczny czas: kolacja wigilijna z najbliższymi, rozmowy, wspólne śpiewanie kolęd. W warsztatach znalazły się takie polskie kolędy, jak: „Do szopy hej pasterze”, „Przybieżeli do Betlejem”, „Pójdźmy wszyscy do stajenki”, „Dzisiaj w Betlejem”, „Lulajże Jezuniu”, „Cicha noc”, „Bóg się rodzi”. Warsztaty są przeznaczone dla osób pracujących z dziećmi w przedszkolu oraz w edukacji wczesnoszkolnej. Różnorodny stopień trudności wykonawczych umożliwia dostosowanie repertuaru do możliwości dzieci. Propozycje ruchowe i instrumentacje kolęd wzbogacą każde przedstawienie jasełkowe, dostarczając wiele radości i niezapomnianych wrażeń zarówno dzieciom, jak i publiczności.

Zwiedzamy świat, choć niewiele mamy lat. Edukacja międzykulturowa w przedszkolu i szkole (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Marta Ratajczak

Nauczycielu, Animatorze

  • Chcesz wybrać się z dziećmi w podróż dookoła świata?
  • Pragniesz zainteresować dzieci innymi narodowościami, kulturami, zwyczajami?
  • Szukasz nowych tanecznych inspiracji?
  • Potrzebujesz nowych plastycznych pomysłów?
  • Szukasz ciekawych pomysłów na zajęcia dydaktyczne?
  • Chcesz rozbudzić w dzieciach postawę aktywnego podróżnika?
  • Pragniesz rozwijać u dzieci postawę otwartości, tolerancji, akceptacji dla innych narodowości?

Jeśli tak, to te warsztaty są dla Ciebie!

Znajdziesz w nich:

  • kilkanaście tańców związanych z różnymi rejonami na świecie, które są
    niezwykle uniwersalne i możesz wykorzystać je podczas różnorodnych
    występów, przedstawień;
  • pomysły na prace plastyczne nawiązujące do różnych miejsc na ziemi;
  • pomysły na proste, niebanalne rekwizyty do tańca;
  • inspiracje na proste i niebanalne prezenty dla najbliższych;
  • propozycje na zabawy dydaktyczne, które przybliżą najmłodszym inne kultury,
    zwyczaje i narodowości;
  • koncept na przedstawienie podróżnicze.

Dla dzieci, z dziećmi, o dzieciach. Kreatywne prowadzenie grup dziecięcych (MINI, MIDI, MAXI)

Celem warsztatów jest wyposażenie nauczycieli w umiejętność swobodnego i otwartego sposobu pracy z dziećmi, samodzielnego „komponowania” imprez dla dzieci i rodziców. Warsztaty są próbą odpowiedzi na pytania: Statyczna akademia czy swobodna forma zabawy? Perfekcyjnie przygotowany taniec czy zabawa integracyjna? Dzieci na scenie, a rodzice na widowni czy wspólne działanie? Program zajęć obejmuje przede wszystkim naukę 14 tańców oraz wielu zabaw i ćwiczeń ułatwiających nauczycielom pracę z dziećmi i współpracę z rodzicami. Zajęcia podzielne są na trzy bloki: zabaw integracyjnych na każdą okazję, tańców i zabaw ułatwiających przeprowadzenie imprezy grupowej (tzw. blok urodzinowy) oraz blok „hiszpański”

Dziecko "trudne". Jak postawa nauczyciela wpływa na funkcjonowanie dziecka i grupy (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Agnieszka Kaczmarczyk

Wersja warsztatów dla nauczycieli szkolnych pt. „Uczeń trudny. Jak wzmocnić jego aktywność szkolną”. Warsztaty stanowią próbę odpowiedzi na pytania, jak pobudzić motywację dziecka do współpracy oraz jak postawa nauczyciela wpływa na sposób funkcjonowania dziecka w grupie. 

W programie: 

kreowanie pozytywnych interakcji w grupie,  istota procesów motywacyjnych,  pobudzenie wzajemnego zaufania, wsparcie emocjonalne, znaczenie pozytywnych relacji w grupie i właściwej komunikacji. W programie umieszczono także kilkanaście tańców i wiele zabaw integracyjnych.

Dziesięć palców – wpływ muzyki na działalność twórczą dziecka (MIDI)

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Sikora

Dzieci są z natury kreatywne, dlatego należy w nich tę zdolność rozwijać i pielęgnować. Radość, którą przeżywa mały artysta, pobudza go do dalszej zabawy formą, barwą czy dźwiękiem. Muzyka pobudza twórcze działania, może pomagać w nawiązywaniu relacji społecznych oraz w kształtowaniu pozytywnych cech charakteru. Podczas warsztatów zaproponujemy wykorzystanie palców w technikach plastycznych połączonych z muzyką oraz proste tańce na siedząco – wyciszające lub pobudzające do działania. Szkolenie adresowane jest do nauczycieli przedszkoli, szkół, świetlic, terapeutów oraz studentów, którzy szukają inspiracji do pracy z dzieckiem.

Figurowy zawrót głowy. Przedszkolak w świecie geometrii (MINI, MIDI)

Autorka warsztatów: 
Sylwia Reichel

Warsztaty adresowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego, nauczania zintegrowanego, pracowników placówek opiekuńczo-wychowawczych. W programie umieszczono wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej, gry i zabawy ruchowe oraz plastyczne wprowadzające dziecko w świat matematyki i zachęcające do odkrywania pojęć z zakresu geometrii.

Filharmonia uśmiechu. Tańce i zabawy muzyczne w oparciu o metodę aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss (MIDI)

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Wojtkowiak

Warsztaty skierowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz nauczania wczesnoszkolnego. Celem warsztatów jest zapoznanie dzieci z muzyką klasyczną poprzez zabawę dzięki wykorzystaniu Metody Aktywnego Słuchania Muzyki Według Batii Strauss. Atrakcyjny materiał muzyczny, zastosowane rekwizyty i różnorodność działań sprzyjają aktywnemu uczestnictwu w dziele muzycznym, nieświadomemu poznaniu struktury utworu i zmian zachodzących w muzyce. W programie warsztatów znalazły się łatwe układy taneczne, fabularyzacje, zabawy ruchowe, zabawy z instrumentami, instrumentacje, partytury. Warsztaty dostarczą uczestnikom dużo dobrej energii i odprężenia.

Filharmonia uśmiechu cz. II. Tańce i zabawy muzyczne w oparciu o metodę aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss (MIDI)

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Wojtkowiak

Muzyka klasyczna może być punktem wyjścia do wielu działań muzycznych z dziećmi. Dzięki zastosowaniu METODY AKTYWNEGO SŁUCHANIA MUZYKI WEDŁUG BATII STRAUSS możemy bawić z dziećmi, tańczyć, grać na instrumentach perkusyjnych a nawet, jak w prawdziwej orkiestrze, grać z partytury. Wszystkie działania warsztatowe można z powodzeniem wykorzystać w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym. Doskonale sprawdzą się też na wszelkiego rodzaju uroczystościach dając dzieciom prawdziwą radość a publiczności niezapomniane wrażenia

Gramy do tej samej bramki. Spotkania, rozmowy, współpraca z rodzicami w przedszkolu i w szkole (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Agnieszka Kaczmarczyk

Czasy się zmieniły. Nauczyciele się zmienili. Dzieci się zmieniły. Rodzice również.

  • Jak współpracować z rodzicami?
  • Jak rozmawiać tak, by obie strony czuły się partnerami?
  • Jak organizować spotkania integracyjne?
  • Jak sprawić, by współpraca była źródłem satysfakcji i inspiracji, a nie frustracji i stresu?
  • Jak rozmawiać o sprawach trudnych?

Podczas szkolenia przedyskutujemy, doświadczymy i konkretnie opracujemy propozycje takich właśnie spotkań

Gramy, śpiewamy i tańczymy- z muzyką dobrze się bawimy. Wstęp do metody aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss. (MIDI)

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Wojtkowiak

Warsztaty skierowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz nauczania wczesnoszkolnego. Celem warsztatów jest zachęcenie uczestników do szerokiego wykorzystywania instrumentów perkusyjnych w pracy z dziećmi w oparciu o Metodę Aktywnego Słuchania Muzyki według. Batii Strauss. Szkolenie w łatwy i ciekawy sposób łączy śpiew, ruch i grę na instrumentach perkusyjnych. Dostarcza wielu propozycji do zabaw z dziećmi,i jak również do wykorzystania przed publicznością oraz do działań integracyjnych z dorosłymi. Program szkolenia obejmuje: zabawy z instrumentami perkusyjnymi, zabawy ruchowe, instrumentacje, piosenki autorskie, łatwe układy taneczne z rekwizytami do muzyki klasycznej. Propozycje zawarte w szkoleniu dostarczą uczestnikom dużo dobrej zabawy, radości i odprężenia.

Hens in sneakers czyli kury w trampkach śpiewają po angielsku! (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Aleksandra Kaczmarek 

Poszły kury w trampkach, bluzach
w grubych swetrach i rajtuzach
tańczyć country, nogą tupać
szaleć, śmiać się i wygłupiać!

W nowych warsztatach autorskich KLANZY znajdziesz:
● 10 autorskich piosenek w formie mp3 (w wersji wokalnej i instrumentalnej)
● świeżutkie i nowe układy ruchowe
● zabawy muzyczne i plastyczne, które zrobią wrażenie podczas zajęć stacjonarnych i online
● coś na pobudzenie i coś na uspokojenie
● mnóstwo gotowych pomysłów, ale i inspiracje do własnej twórczości, gdy wena Cię natchnie
● zupełnie nowe zastosowanie papieru toaletowego do zabaw dydaktycznych

Podczas warsztatów spotkacie: swingujący traktor, szalone kury, ślimaki zerkające znad gazety, bąki i zwiewnie galopujące żółwie

Hey, let’s play! (MINI, MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Aleksandra Kaczmarek 

Warsztaty przeznaczone są dla osób uczących lub przymierzających się do nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym. Celem warsztatów jest zajrzenie do kopalni pomysłów i zaczerpnięcie z niej piosenek, rymowanek i zabaw po angielsku, które dzieci uwielbiają! Aktywne uczestnictwo w warsztatach buduje pewność siebie nauczyciela, a dzieciom pozwala cieszyć się ciekawymi, efektywnymi zajęciami, dzięki którym nauka języka jest świetną zabawą. Całości warsztatów przyświeca motto: „the more you enjoy, the more you learn”.

Idzie jesień, idzie zima, a mnie nuda się nie trzyma, czyli wybrane elementy kinezjologicznego systemu kształcenia i terapii „Edukacja przez ruch” Doroty Dziamskiej (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Elżbieta Burzyńska

Celem warsztatów jest wyposażenie nauczycieli w umiejętność swobodnego i otwartego sposobu pracy z dziećmi, samodzielnego „komponowania” imprez dla dzieci i rodziców. Warsztaty są próbą odpowiedzi na pytania: Statyczna akademia czy swobodna forma zabawy? Perfekcyjnie przygotowany taniec czy zabawa integracyjna? Dzieci na scenie, a rodzice na widowni czy wspólne działanie? Program zajęć obejmuje przede wszystkim naukę 16 tańców oraz wielu zabaw i ćwiczeń ułatwiających nauczycielom pracę z dziećmi i współpracę z rodzicami. Zajęcia podzielne są na trzy bloki: zabaw integracyjnych na każdą okazję, tańców i zabaw ułatwiających przeprowadzenie imprezy grupowej (tzw. blok urodzinowy) oraz blok „hiszpański”

Idzie wiosna, idzie lato, czekaliśmy tylko na to, czyli wybrane elementy kinezjologicznego systemu kształcenia i terapii „Edukacja przez ruch” Doroty Dziamskiej (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Elżbieta Burzyńska

Warsztaty prezentują wybrane elementy kinezjologicznego systemu kształcenia i terapii „Edukacja przez ruch” Doroty Dziamskiej oparte na holistycznej koncepcji rozwoju człowieka. W programie warsztatów znajdują się ćwiczenia manipulacyjne, graficzne, ćwiczenia wpływające na stabilizację lateralną, ćwiczenia w składaniu papieru, zabawy kinezjologiczne oraz przykłady cykli zajęć zintegrowanych. Warsztaty nie są kontynuacją metod przedstawionych na jesienno-zimowych warsztatach.

It’s parachute time!, czyli jak wykorzystać chustę animacyjną na zajęciach z języka angielskiego (MINI, MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Elżbieta Burzyńska

Znana wielu nauczycielom, wychowawcom i pedagogom chusta animacyjna w nowej odsłonie! Warsztaty adresowane są do nauczycieli chcących poszerzyć swój warsztat pracy o zabawy z językiem angielskim. Zapraszamy do zabawy, w trakcie której pokażemy, ale także wspólnie odkryjemy sposoby na urozmaicenie grupowych zajęć z języka angielskiego dla dzieci w wieku przedszkolnym i z klas I-III. Przygotowane przez nas zabawy oprócz integracji mają na celu aktywowanie czynnego słownika oraz rozwijanie szeroko pojętych „productive skills”. Nie zabraknie również angielskich piosenek i rymowanek.

Język polski – łatwa sprawa, a od teraz też zabawa. Zabawy polonistyczne dla przedszkolaków i uczniów klas początkowych (MIDI)

Autorka warsztatów: 
Marta Ratajczak

Nauczycielu przedszkolny oraz edukacji wczesnoszkolnej:

  • Brakuje Ci pomysłów na gry i zabawy przygotowujące dzieci do nauki czytania i pisania?
  • Zależy Ci, aby nauka była przyjemną zabawą?
  • Potrzebujesz propozycji na proste pomoce dydaktyczne, za pomocą których rozwiniesz kompetencje polonistyczne?
  • Chcesz zarazić swoich uczniów miłością do naszego ojczystego języka już od najmłodszych lat?
  • Chcesz uatrakcyjnić swój warsztat pracy?
  • Prowadzisz dodatkowo zajęcia z zakresu terapii pedagogicznej, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne lub dydaktyczno-wyrównawcze?

Jeśli tak, to te warsztaty są dla Ciebie!
Znajdziesz w nich:

  • wiele pomysłów na gry, ćwiczenia i zabawy, które mają rozwijać umiejętności
    polonistyczne, w tym zabawy z piosenką, zabawy ruchowe, gry karciane;
  • autorskie piosenki, które z pewnością uatrakcyjnią Twój warsztat pracy;
  • inspiracje, jak w kreatywny sposób wprowadzać dzieci w świat liter;
  • przykłady gotowych materiałów, które możesz zmodyfikować pod swoją grupę
    wiekową;
  • pomysły na pomoce dydaktyczne przygotowane samodzielnie niewielkim nakładem pracy i za niewielkie pieniądze.

Jak pracować i nie zwariować. Profilaktyka wypalenia zawodowego (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Agnieszka Kaczmarczyk,

Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy. Wspieranie adaptacji małych dzieci w przedszkolu (MINI, MIDI, MAXI)

Warsztaty „Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy” adresowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego pracujących z najmłodszymi grupami (3-4 latkami). Celem warsztatów jest pomoc nauczycielom w pracy z najmłodszymi, dostarczenie skutecznych narzędzi, pomysłów, które ułatwią dzieciom adaptację w przedszkolu i pozwolą odnaleźć swoje miejsce w grupie, a nauczycielom pomogą w organizowaniu grupy i skutecznym działaniu. Program warsztatów zbudowany został wokół całodniowej aktywności dzieci w przedszkolu zgodnej z ramowym układem dnia, w związku z tym zawiera szereg nowych, autorskich piosenek animowanych ruchem, zabaw w kole ze śpiewem, prostych pomysłów plastycznych, nieskomplikowanych układów ruchowych. Ważnym zagadnieniem poruszanym na zajęciach są przyczyny trudności adaptacyjnych maluszków, sposoby ich pokonywania, a także właściwa i skuteczna komunikacja z rodzicami. Propozycje znakomicie można wykorzystać podczas uroczystości pasowania na przedszkolaka oraz wszelkich innych spotkań integracyjnych z rodzicami. Propozycje nadają się również, po niewielkiej modyfikacji, do wykorzystania w starszych grupach przedszkolnych

Kreatywne znaczenie zabawy w pracy pedagogicznej (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Agnieszka Kaczmarczyk

Program warsztatów to prezentacja technik pobudzających kreatywne postawy nauczyciela i dzieci. Dzięki wzmacnianiu spontaniczności, nieograniczaniu fantazji i marzeń uczestnicy wspólnie tworzą atrakcyjną imprezę integracyjną, poznają twórcze zabawy z dziećmi i rodzicami. Program obejmuje niekonwencjonalne malowanie koszulek, rzeźbienie masek, zabawy twórcze ze słowem i muzyką, tańce i zabawy integrujące grupę. Zabawy i ćwiczenia mają także na celu wyciąganie wniosków dotyczących własnego funkcjonowania w grupie.

Liczę, ważę, segreguję, czyli o edukacji matematycznej w przedszkolu (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Elżbieta Burzyńska

Nie raz słyszymy zdanie: „Jestem humanistą, więc nie znam się na matematyce”, a jednak matematyka nas otacza, bo wykonując codzienne czynności, wykorzystujemy logiczne i matematyczne myślenie: segregujemy śmieci, łączymy skarpetki po praniu, mierzymy się, pieczemy ciasto, sprawdzamy godzinę na zegarku, planujemy swój dzień, robimy zakupy, płacimy rachunki, rozliczamy PIT-y, bierzemy kredyty itd. Do tego obowiązkowa stała się matematyka na maturze. Rozbudzając u dzieci zainteresowanie światem matematycznym i zachowując przy tym zasady dydaktyki, ułatwimy im start w szkole i samodzielne funkcjonowanie w życiu. Warsztaty skierowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego i wszystkich osób, które pracują z dziećmi w tym przedziale wiekowym. W programie warsztatów znajdują się proste i praktyczne zabawy, których celem jest rozwijanie u dzieci podstawowych schematów myślenia logicznego i matematycznego, a także działania odwołujące się do metodyki, dydaktyki i rozwoju procesów poznawczych dzieci w wieku przedszkolnym.

Maluchy rosną nie tylko wiosną. Wspieranie rozwoju małych dzieci w przedszkolu (MINI, MIDI, MAXI)

Warsztaty te są kontynuacją szkolenia pt. „Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy”. Warsztaty adresowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego, animatorów klubów malucha, studentów, rodziców i dziadków. Zawierają 20 autorskich piosenek, zabaw, pląsów napisanych z myślą o pracy z najmłodszymi dziećmi. Wszystkie utwory zawarte są na płycie CD. Warsztaty są kontynuacją poszukiwań skutecznych sposobów dotyczących pracy z dzieckiem przedszkolnym, szczególnie tym najmłodszym. Pomagają nauczycielowi w stworzeniu wyjątkowej atmosfery w grupie, a dzieciom dają poczucie, że przedszkole jest miejscem niezwykłym, w którym każdy może czuć się dobrze i bezpiecznie. Program warsztatów zawiera propozycje zabaw przy muzyce, łatwe układy ruchowe, zabawy ze śpiewem, masażyki, ćwiczenia twórcze, zabawy teatralne, zabawy z instrumentami perkusyjnymi, a także proste pomysły plastyczne i rozwiązania scenograficzne z powszechnie dostępnych materiałów.

Mały motorek- motoryka mała. Zabawy i ćwiczenia rozwijające pracę rąk (MINI, MIDI)

Autorka warsztatów: 
Sylwia Reichel

To, czy będziemy sprawni fizycznie, jest ściśle powiązane z prawidłową budową układu ruchu oraz funkcjonowaniem układu nerwowego. Motoryka to pojęcia określające sprawność fizyczną. Motoryka mała odnosi się do ruchów dłoni i palców, a jej rozwój wymaga skupienia i  uwagi, aby wykształcić dokładność i precyzyjność. W programie warsztatów: 

  • zasady działania motoryki małej oraz czynności leżące w jej zakresie,
  • związek motoryki małej z rozwojem mowy,
  • zestaw zabaw i ćwiczeń rozwijających motorykę małą,
  • elementy terapii ręki.

Mam tę moc. Rozwijanie umiejętności miękkich u dzieci szkolnych (MINI, MIDI)

Autorka warsztatów: 
Marta Ratajczak

Nauczycielu, Pedagogu:

  • Chcesz mieć zintegrowaną grupę, która dobrze ze sobą współpracuje?
  • Ważne jest dla Ciebie, aby Twoi uczniowie mieli wysokie poczucie własnej wartości?
  • Poszukujesz nowych, ciekawych pomysłów na zajęcia integracyjne, które
    sprawdzą się zarówno wśród dzieci, jak i dorosłych?
  • Potrzebujesz gier, zabaw, ćwiczeń, które rozwijają umiejętności społeczne, np.: umiejętności komunikacyjne i współpracy, poczucie własnej wartości, kreatywność?
  • Chcesz rozwijać swoje kompetencje miękkie?

Jeśli tak, to te warsztaty są dla Ciebie!
Znajdziesz w nich:

  • trochę teorii;
  • propozycje na zabawy i ćwiczenia, które pozwolą Ci zbudować zgrany zespół;
  • pomysły na zabawy i ćwiczenia rozwijające umiejętność współpracy, komunikacji;
  • aktywności, które pozwolą Ci budować wysokie poczucie własnej wartości
    i pozytywny obraz siebie u dzieci, ale i dorosłych;
  • ciekawe narzędzia do pracy wychowawczej.

A ponadto WZMOCNISZ SIĘ POZYTYWNIE! I tę pozytywną energię przekażesz
swojej grupie!

Metody integracyjne w pracy z grupą. Wprowadzenie do pedagogiki zabawy (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Agnieszka Kaczmarczyk

Warsztaty przybliżają cele, zasady i podstawy pedagogiki zabawy. Poprzez czynne uczestnictwo pozwalają poznać metody: organizacji sytuacji początkowych w grupie, działań rozluźniających i integrujących, prowadzenia dyskusji, informacji zwrotnych, nauki kilkunastu tańców integracyjnych oraz kilkudziesięciu zabaw dla małych i dużych grup. Warsztaty są znakomitą propozycją dla grup, które zamierzają włączyć metody aktywizujące do swojej pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, a także seniorami.

Muzyka etniczna w zabawach dla dzieci (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Sikora

Celem warsztatów jest przybliżenie poprzez muzykę tradycji, obrzędowości i klimatu indiańskich, afrykańskich i azjatyckich (Indie, Chiny) grup etnicznych. Uczestnicy podczas szkolenia oprócz nauki tradycyjnych tańców i zabaw wykonają charakterystyczną dla tych grup biżuterię, zabawki i elementy strojów. Szkolenie adresowane jest do nauczycieli przedszkoli, szkół, świetlic oraz studentów, którzy szukają inspiracji do pracy z dzieckiem.

Muzyka klasyczna tańcem malowana (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Sikora

Świat, który nas otacza, bezustannie wytwarza różne efekty dźwiękowe. Cały ten świat dźwięków jest tłem naszego codziennego życia. Nikt już dzisiaj nie kwestionuje, że muzyka wpływa na nasze nastroje i emocje, uspokaja, poprawia nastrój i rozładowuje stres. Okazuje się, że poprzez muzykę bardzo wcześnie możemy wspierać i stymulować zmysły dzieci, a przez to rozwijać ich wrodzone talenty. W dzisiejszych czasach, promując muzykę popularną, spychamy muzykę klasyczną na margines. Podczas tych warsztatów chcemy odświeżyć ten rodzaj muzyki i wzbogacić ją ruchem. Proste układy choreograficzne, zabawy ruchowe przygotowujące do wyzwań tanecznych i ciekawe rekwizyty pozwolą na odkrycie muzyki klasycznej na nowo. Warsztaty adresowane są do nauczycieli pracujących z dziećmi przedszkolnymi,
szkolnymi oraz pracowników świetlic środowiskowych 

Muzyka klasyczna w zabawie i na scenie cz. I, II, III. Nowe propozycje w oparciu o metodę aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss (MIDI)

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Wojtkowiak

Muzyka klasyczna to wspaniały materiał do ćwiczeń, zabaw i występów na scenie. Łatwy, czytelny i zrozumiały przez dzieci utwór może być wielokrotnie powtarzany będąc za każdym razem świetną zabawą. Możliwość zastosowania różnych działań muzycznych do tego samego utworu w oparciu o metodę aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss stanowi niewątpliwie o jego atrakcyjności. Na warsztatach nauczysz się, jak zaciekawić dzieci muzyką klasyczną, jak prowadzić zajęcia oraz jak wykorzystać materiał muzyczny na scenie. Przekonasz się, że wcale nie trzeba być muzykiem aby zrozumieć muzykę i dobrze się przy niej bawić.

Na końcu języka czyli lekkie i komiczne piosenki dydaktyczne (MAXI)

Współautorki warsztatów:
Anna Jendryka
Agnieszka Kaczmarczyk,

Czy piosenki mogą pomóc w nauce mówienia, słuchania, czytania? Czy dają możliwość niekończących się pomysłów i sposobów na pracę z grupą? Jak sprawić, by nauka była radosna, wesoła i beztroska?

Śpiewać piosenki!

Kiedy piosenki angażują do działania, zapraszają do wspólnej zabawy, mają ekscytującą treść, ciekawy rytm i wpadającą w ucho melodię, to stają się kluczem do sukcesu. Z piosenką jest łatwiej, przyjemniej, efektywniej. Piosenki przychodzą z pomocą nauczycielom, którzy mają w swoich grupach coraz więcej dzieci obcojęzycznych.

Śpiewając, łatwiej zapamiętujemy słowa, szybciej łączymy wyrazy, wzbogacamy słownictwo.

Na warsztatach poznacie 10 piosenek pachnących nowością, którym jak zwykle towarzyszą zabawy dydaktyczne, tańce, pląsy, ćwiczenia ruchowe ubrane w fabułę.

Narysujesz mi kota? Myślenie wizualne dla nauczycieli (MINI, MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Katarzyna Smólczyk

Na warsztatach przećwiczone zostaną techniki szybkiego i prostego rysowania. Będziemy rysować m.in. ludziki, emocje, ruch, ikony, zwierzaki, ramki, nagłówki. Wypróbujemy schematy i szablony, które łatwo można wykorzystać, przygotowując plakat lub rysując na tablicy. Warsztaty przybliżają cele, zasady i podstawy myślenia wizualnego oraz jak ono wspomaga koncentrację i zapamiętywanie informacji. Uczestnicy nie muszą posiadać zdolności plastycznych, bo rysowanie to bardziej kwestia wypracowanego sposobu niż talentu. Warsztaty przeznaczone są dla nauczycieli wszystkich poziomów edukacji: wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej, wychowawców świetlic oraz nauczycieli klas starszych szkoły podstawowej i ponadpodstawowej, wykładowców i studentów.

Narysujesz mi lato? Wykorzystanie myślenia wizualnego na zakończenie roku szkolnego i przedszkolnego (MINI)

Autorka warsztatów: 
Katarzyna Smólczyk

Podczas warsztatów:

  • narysujesz ponad 30 wakacyjnych ikon, które wykorzystasz podczas pracy z dziećmi;
  • przećwiczysz rysowanie prostych elementów, które można zastosować podczas tworzenia z dziećmi prac o lecie;
  • otrzymasz gotowe plakaty o bezpieczeństwie dziecka podczas wakacji;
  • przekonasz się, że rysując proponowane materiały, zapewniasz sobie sporą dozę relaksu.

Nastrojowe brzmienia celtyckiej harfy (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Sikora

Warsztaty mają na celu przybliżenie tradycji celtyckich poprzez taniec oraz zabawy plastyczne wpisane w celtyckie „Koło Roku”. Program szkolenia zawiera naukę 14 tańców, układów i zabaw ruchowych. Towarzyszą im proste działania plastyczne m.in.: wyrób biżuterii, ozdób i dekoracji. Propozycje można wykorzystać w pracy z dziećmi w przedszkolu i szkole, podczas spotkań integracyjnych z rodzicami, dziadkami oraz w trakcie integracyjnych zabaw plenerowych. Zapraszamy wszystkich, którzy choć na chwilę chcą przenieść się w świat znaków i symboli oraz poznać bogate tradycje Wiecznie Zielonej Wyspy. 

Niezwykła przygoda. Zabawy plastyczno-sensoryczne (MIDI)

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Sikora

Pierwszym etapem uczenia się jest poznawanie przez zmysły. Jest ono bardzo ważne do harmonijnego rozwoju dziecka. Właśnie w czasie eksperymentowania z różnego rodzaju tworzywami naturalnymi czy sztucznymi budzi się u dzieci odkrywcza radość i wyzwala poznawcza ciekawość, a także wzbogaca się jego rzeczowa wiedza. Sztuka i sensoryka to niezwykła przygoda dla dziecka, to radość, swoboda ekspresji, konkretne umiejętności, odkrywanie swoich możliwości w procesie twórczym. Celem warsztatów jest wspieranie naturalnego rozwoju dziecka, rozbudzenie jego wyobraźni i wrażliwości, które poznaje otoczenie za pomocą zmysłów. Zabawy z kolorem, kształtami i fakturami to propozycje ciekawych zabaw plastycznych połączonych z doświadczeniami sensorycznymi. Warsztaty adresowane są do nauczycieli pracujących z dziećmi przedszkolnymi i szkolnymi oraz do pracowników świetlic środowiskowych. 

Nowe, fabularyzowane zabawy z chustą animacyjną KLANZY. Kontynuacja szkolenia: Zabawy z chustą (MIDI)

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Sikora

Chusta animacyjna KLANZY to doskonałe narzędzie do pracy z dziećmi i młodzieżą. Zajęcia z nią integrują, motywują, rozwijają, relaksują, przełamują opór, ośmielają, pozwalają lepiej się poznać, sprawdzić wiedzę dzieci albo przeżyć niezwykłą podróż w krainę wyobraźni. Podczas szkolenia wykorzystamy chustę w zabawach fabularyzowanych, które poświęcone są realizacji określonego tematu (baśnie, bajki, opowiadania). Naucz się pracować z chustą KLANZY i wykorzystaj jej potencjał. Aby wziąć udział w szkoleniu, nie jest konieczne uczestniczenie w jego poprzedniej części.

O trampolinie i super krasnoludku, czyli o tym, jak kształtować poczucie własnej wartości u dziecka (MINI, MIDI)

Autorka warsztatów: 
Sylwia Trzeciak- Leśniewska

Ważnym elementem funkcjonowania na co dzień jest poczucie własnej wartości, które można odebrać jako trampolinę, od której odbijamy się, by osiągnąć wyznaczone cele. Wiarę we własne siły dziecko buduje od najmłodszych lat i wielką rolę w tym procesie odgrywamy my – dorośli. Warsztaty mają pomóc nie tylko w zrozumieniu istoty poczucia własnej wartości dziecka, ale również dostarczyć wiedzy na temat sposobów jej kształtowania. Wspólnie zastanowimy się nad odpowiedzią na następujące pytania: Co to jest obraz siebie i jak kształtuje się samoocena? Czym różni się poczucie własnej wartości od wiary we własne siły? Co to jest język osobisty w kontekście poczucia własnej wartości? Jak chwalić i jak krytykować, by zostać dobrze zrozumianym? Co dzieje się, gdy dziecku brakuje poczucia własnej wartości? Czy zmiana naszej komunikacji z dzieckiem może mieć wpływ na kształtowanie się poczucia własnej wartości? Jakie zabawy i ćwiczenia pomogą dziecku budować właściwy obraz własnej osoby?

Od kropki do sukcesu, czyli o rozwijaniu aktywności plastycznej małych dzieci (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Elżbieta Burzyńska

Aktywność plastyczna dzieci jest częścią edukacji artystycznej i stanowi istotną część procesu edukacji i wychowania w przedszkolu. Nauczyciele stale poszukują pomysłów, inspiracji na nowe i ciekawe prace plastyczne, często poświęcając dużo czasu i wysiłku na ich przygotowanie i przeprowadzenie. W związku z tym zapraszamy na warsztaty, których celem przede wszystkim jest ukazanie sposobów na twórcze rozwijanie aktywności plastycznej małych dzieci. To właśnie podczas takich działań rozwijane są zmysły, aktywizują się procesy poznawcze, emocjonalne, a także, co bardzo ważne, ujawniają się cechy osobowości. W programie warsztatów znajdują się zagadnienia dotyczące twórczości plastycznej w odniesieniu do psychologii rozwojowej, ćwiczenia rozwijające ekspresję rysunkową dziecka, zabawy twórcze wykorzystujące najprostsze znaki graficzne (takie jak kropka, kreska czy koło), zabawy inspirujące dzieci do własnej twórczości. Znajdą się oczywiście pomysły na różne prace, ale podstawą jest zrozumienie procesu rozwijania się twórczości plastycznej i roli w niej dorosłego.

Od samby do walca wiedeńskiego. Integracyjne formy tańca towarzyskiego (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Sylwia Reichel

od samby do walca

Warsztaty to ciekawa propozycja taneczna dla nauczycieli, wychowawców, instruktorów kulturalno-oświatowych, animatorów oraz wszystkich kochających ruch i dobrą zabawę. Tak popularny w ostatnim czasie taniec towarzyski zyskuje coraz to nowych zwolenników. Integracyjne wersje wybranych tańców towarzyskich to projekt skierowany dla wszystkich, którzy chcą dołączyć do tego grona, poznać historię, technikę kroków podstawowych oraz najprostsze figury tańców latynoamerykańskich oraz standardowych w przyswajalnej, integracyjnej formie. W programie warsztatów 11 układów tanecznych do specjalnie skomponowanej muzyki tanecznej (samba, rumba, cha-cha, jive, pasodoble, walc angielski, walc wiedeński, tango, blues, disco i rock and roll), zabawy integracyjne, zadania taneczne oraz działania plastyczne, w czasie których uczestnicy wykonują atrakcyjne rekwizyty taneczne.

Od słowa do słowa – tworzy się rozmowa. Skuteczna komunikacja w pracy z grupą (MIDI, MAXI)

Współautorki warsztatów: 
Agnieszka Kaczmarczyk,
Magdalena Szutarska 

Komunikowanie się to z jednej strony chleb powszedni nauczyciela, z drugiej – twardy orzech do zgryzienia w pracy pedagogicznej. Warsztaty poświęcone są ćwiczeniu umiejętności komunikacyjnych w pracy z dziećmi i dorosłymi. Podczas szkolenia zastanowimy się, jak prowadzić rozmowę tak, by być dobrze zrozumianym i by rozumieć innych, jak radzić sobie z trudnymi rozmowami, jak stworzyć dobry klimat do rozmowy. Zapraszamy nauczycieli przedszkoli, szkół, rodziców i wszystkie osoby, które czują, że to, CO chcą powiedzieć i to, JAK chcą to powiedzieć, ma ogromne znaczenie dla otwartego i skutecznego porozumiewania się.

Ogródek muzycznych różności dla dzieci i publiczności. Łatwe działania przy muzyce (MIDI)

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Wojtkowiak

Muzyka jest punktem wyjścia do pracy z dziećmi. Naturalną potrzebą małego człowieka jest ruch i wszelkie działania z tym związane. Ruch przy muzyce jest źródłem radości, wspomaga rozwój, uwrażliwia, rozwija umiejętności społeczne, pobudza wyobraźnię, daje możliwość wyładowania energii, odpręża i relaksuje. Nie sposób przecenić znaczenia muzyki w pracy z dziećmi. Niezwykle ważne są wszelkie działania związane z rytmem. Rytmizacje tekstu, zabawy rytmiczne z instrumentami perkusyjnymi, akompaniamenty do utworów są dla dzieci dobrą zabawą a jednocześnie pozwalają im na bezpośredni kontakt z muzyką. Program warsztatów obejmuje zabawy z instrumentami, partytury, łatwe układy ruchowe, propozycje na występ i na integrację z dorosłymi. Szkolenie jest przeznaczone dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

Orzechowa głowa (MINI, MIDI)

Autorka warsztatów: 
Sylwia Reichel

Warsztaty skierowane są do nauczycieli, wychowawców oraz rodziców, którzy są przecież pierwszymi nauczycielami swojego dziecka. Aby dziecko prawidłowo się rozwijało, potrzebuje nas, dorosłych, a my mamy obowiązek wspierać dzieci i pomagać w ich rozwoju w sposób świadomy i profesjonalny, a do tego my, dorośli, potrzebujemy wiedzy oraz właściwych narzędzi. W programie warsztatów:

  • elementy neurodydaktyki,
  • zabawy stymulujące mózg dziecka,
  • ćwiczenia aktywizujące półkule mózgowe,
  • elementy gimnastyki mózgu wg dr. Dennisona,
  • zasady żywienia wzmacniającego rozwój mózgu.

Oswoić nadpobudliwość. Praca z dzieckiem nadpobudliwym (MINI, MIDI)

Autorka warsztatów: 
Sylwia Reichel

Warsztaty adresowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego, nauczania zintegrowanego, pracowników placówek opiekuńczo-wychowawczych. Warsztaty zawierają treści pomocne w pracy z dziećmi nadpobudliwymi. W programie umieszczono wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej, zabawy na odreagowanie niepokoju i podenerwowania, zabawy na uspokojenie i spostrzegawczość oraz na koncentrację uwagi.

Pedagogika zabawy. Zarys metod aktywizujących (MINI, MIDI)

Autorka warsztatów: 
Magdalena Iwanowska

Zajęcia przybliżają w zarysie główne założenia pedagogiki zabawy. W formie warsztatowej uczestnicy doświadczają działań bez rywalizacji i oceniania. W programie warsztatów znajdują się tańce i zabawy integracyjne, zabawy z chustą,
ale także działania kładące nacisk na dydaktyczną wartość zabawy.

Piosenki śpiewamy, wiedzę zdobywamy. Zabawy dydaktyczne dla przedszkolaków w oparciu o autorskie piosenki (MINI, MIDI)

Autorka warsztatów: 
Marta Ratajczak

Warsztaty skierowane są do nauczycieli pracujących w żłobkach oraz nauczycieli wychowania przedszkolnego, którzy dzięki nowym, dydaktycznym piosenkom:

  • naukę zamienią w przyjemną zabawę;
  • będą rozwijać u dzieci kluczowe kompetencje;
  • zintegrują grupę;
  • uatrakcyjnią zajęcia dydaktyczne;
  • w kreatywny sposób wprowadzą nowe zagadnienia;
  • wzbogacą swój warsztat pracy.


Podczas warsztatów uczestnicy zostaną zapoznani z ponad 10 utworami, które idealnie sprawdzą się w grupie zarówno maluszków, jak i starszaków. Piosenki do wykorzystania przez cały rok przedszkolny podczas zajęć dydaktycznych oraz podczas swobodnych zabaw w kole. Mogą zostać wykorzystane w trakcie spotkań z rodzicami czy zajęć online. Każdy utwór można wykorzystać na kilkanaście sposobów. Dzięki prezentowanym utworom będziecie się świetnie bawić, a czas z dziećmi nabierze nowej energii.

W programie między innymi: „Muzyczna rozgrzewka”, „Gimnastyka z bałwanem”, „Budujemy koło”, „Zwierzęta w zoo”, „Pająk”, „Pakujemy walizkę”, „Literki znamy – wyrazy układamy”, „Prezenty”.

Pobawmy się, czyli o tym, jak bardziej świadomie stymulować rozwój dziecka

Autorka warsztatów: 
Sylwia Trzeciak- Leśniewska

Jesteś mamą, opiekunką, nauczycielem? Chcesz wiedzieć, jak bawić się z dzieckiem w wieku 0-3 lat, rozwijać jego umiejętności i stymulować rozwój? Jak świadomie wykorzystywać zabawy w określonym celu? Jak radzić sobie z trudnymi emocjami dziecka? Jeśli tak, to te warsztaty są dla Ciebie! Mają one pomóc nam znaleźć odpowiedź na pytania: Jak bawić się z maluchem? Czy kilkumiesięczne dziecko potrafi i chce się bawić? Jak wesprzeć je w rozwoju? Jakie zabawy wybrać? Co ćwiczą poszczególne zabawy i jakie obszary wspierają? Czy prawdą jest, że „brudne dziecko to szczęśliwe dziecko”? Jak dobierać zabawy do poziomu rozwojowego dziecka? Czy istnie ją zabawy „uniwersalne”? Jaka jest moja, jako dorosłego, rola w stymulowaniu rozwoju dziecka? Ratunku, co mam zrobić, gdy nie lubię się bawić z dzieckiem? Oprócz wielu pomysłów na zabawy i sposoby spędzania czasu z dzieckiem warsztatymają wesprzeć opiekunów w wiedzy merytorycznej dotyczącej metodologii i celowości wprowadzania różnorodnych zabaw jako sposobu wspierania szeroko pojętego rozwoju dziecka. Maja wspomóc opiekunów w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami pojawiającymi się na różnych etapach rozwoju dziecka oraz pokazać metody komunikacji z maluchem. 

Warsztaty przeznaczone dla rodziców oraz osób prowadzących grupy zabawowe lub żłobkowe

Programowanie na dywanie. Elementy programowania w nauczaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Beata Frankiewicz

Algorytmy, funkcje, pętle, sekwencje, warunki – to terminy doskonale znane programistom, ale wśród nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych mogą wzbudzać przerażenie. Na szczęście dzieciom żadne straszne słowa nie przeszkadzają w dobrej zabawie. Warsztaty to propozycje zabaw i gier bez użycia komputerów, które wprowadzają dzieci w świat programowania. Komputer zrobi dokładnie to, co mu się poleci: nie domyśli się intencji i nie będzie kierować się zdrowym rozsądkiem. Dlatego tak ważne jest rozwijanie u dzieci logicznego myślenia i precyzyjnego formułowania myśli, rozwiązywania problemów, abstrakcyjnego myślenia – wszystko po to, by zrozumieć „świat maszyn” i nauczyć się z nimi rozmawiać. Dzięki powyższym umiejętnościom także rozumienie naszego ludzkiego świata stanie się dla nas zdecydowanie łatwiejsze. 

Rozśpiewane, roztańczone, rozbawione przedszkole. Tańce i zabawy na różne uroczystości przedszkolne (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Sylwia Reichel

Warsztaty przeznaczone są dla nauczycieli wychowania przedszkolnego, nauczycieli rytmiki, instruktorów tańca, pracowników świetlic środowiskowych. Praca nauczyciela wymaga od wykonującej ją osoby ogromnej wiedzy, umiejętności, zaangażowania, ciągłego poszukiwania, analizowania oraz obserwowania. Jeśli spełnimy te warunki, to z pewnością będziemy odczuwać satysfakcję ze swojej pracy i zobaczymy zadowolenie w oczach naszych podopiecznych. Warsztaty „Roztańczone, rozśpiewane, rozbawione przedszkole” to kolejna ciekawa propozycja kreatywnego prowadzenia zajęć z dziećmi w wieku przedszkolnym. Zawierają 12 autorskich piosenek w wersji wokalnej i instrumentalnej, proste układy choreograficzne, działania plastyczne oraz wiersze na różne uroczystości przedszkolne. W programie propozycje ciekawego przygotowania m.in. przedstawień świątecznych, zabaw karnawałowych, Dnia Babci i Dziadka oraz zajęć tematycznych związanych z porami roku.

"Rozwiązania są bliżej, niż myślisz". Elementy Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w pracy z dziećmi i dorosłymi (MIDI)

Współautorki warsztatów: 
Agnieszka Kaczmarczyk,
Magdalena Szutarska 

Szkolenie o charakterze warsztatowym pozwala uczestnikom doświadczyć zalet tzw. TSR – Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Pracując tą metodą, bazujemy na założeniu, że w każdym z nas jest potencjał do budowania rozwiązań nawet bardzo trudnych sytuacji. Jej elementy z powodzeniem mogą wykorzystać nauczyciele w pracy z dziećmi, rodzicami, a także w innych sytuacjach zawodowych lub osobistych. W trakcie warsztatów dowiemy się, jak wykorzystać TSR w kontakcie z dzieckiem – być może takim, którego zachowanie postrzegamy jako problemowe.

Rurowy Dżem. Podstawowe sposoby wykorzystania Bum Bum Rurek w zabawie i edukacji (MIDI, MAXI)

Współautorki warsztatów: 
Dorota Jaskólska
Magdalena Iwanowska

Warsztaty przeznaczone są dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, pracowników świetlic oraz studentów. Podczas warsztatów uczestnicy poznają podstawowe zasady gry na Bum Bum Rurkach – kolorowych, muzycznych tubach wykonanych z bezpiecznego i wytrzymałego tworzywa. Celem warsztatów jest przedstawienie sposobów wykorzystania tej innowacyjnej, niebanalnej zabawki podczas działań muzycznych, tanecznych i ruchowych, a także podczas wprowadzania dzieci w świat liter i czytania oraz edukacji matematycznej. Bum Bum Rurki to niezwykle prosta zabawka edukacyjna dla dzieci i dorosłych, która daje praktycznie nieograniczone możliwości zabawy oraz edukacji muzycznej (może stać się wstępem do nauki gry na innych instrumentach).

Rysunkowe cuda na Dzień Mamy i Taty. Wykorzystanie myślenia wizualnego z okazji święta rodziców w szkole i przedszkolu (MIDI)

Autorka warsztatów: 
Katarzyna Smólczyk

Podczas warsztatów:

  • narysujesz ponad 30 ikon, które wykorzystasz podczas pracy z dziećmi na Dzień Mamy i Taty;
  • przećwiczysz rysowanie prostych elementów, które można zastosować podczas tworzenia laurek i plakatów na Dzień Mamy i Taty;
  • otrzymasz gotowe materiały, które wykorzystasz podczas zajęć z rodzicami dzieci szkolnych i przedszkolnych;
  • przekonasz się, że rysując proponowane materiały, zapewniasz sobie sporą dozę relaksu.

Słowne i matematyczne zabawy dydaktyczne (MINI, MIDI)

Autorka warsztatów: 
Magdalena Iwanowska

Zajęcia przeznaczone są dla nauczycieli przedszkoli oraz nauczania początkowego. Prezentują różnorodne sposoby uatrakcyjnienia zajęć z zakresu mowy i myślenia oraz pojęć matematycznych. Uczestnicy zajęć poznają różnorodne zabawy z literą, słowem i liczbą do wykorzystania w pracy z małymi dziećmi przy użyciu prostych środków dydaktycznych. 

Śpiewające kury w trampkach. Tańce, piosenki, zabawy językowe i plastyczne dla dzieci (MIDI, MAXI)

Współautorki warsztatów: 
Agnieszka Kaczmarczyk 
Aleksandra Kaczmarek 

Poszły kury w trampkach, bluzach
w grubych swetrach i rajtuzach
tańczyć country, nogą tupać
szaleć, śmiać się i wygłupiać!

W nowych warsztatach autorskich KLANZY znajdziesz:
● 10 autorskich piosenek w formie mp3 (w wersji wokalnej i instrumentalnej)
● świeżutkie i nowe układy ruchowe
● zabawy muzyczne i plastyczne, które zrobią wrażenie podczas zajęć stacjonarnych i online
● coś na pobudzenie i coś na uspokojenie
● mnóstwo gotowych pomysłów, ale i inspiracje do własnej twórczości, gdy wena Cię natchnie
● zupełnie nowe zastosowanie papieru toaletowego do zabaw dydaktycznych

Podczas warsztatów spotkacie: swingujący traktor, szalone kury, ślimaki zerkające znad gazety, bąki i zwiewnie galopujące żółwie

Taneczne doznania łączące pokolenia w rytmach ABBY. Warsztaty taneczne, cz. I (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Sikora

Program warsztatów to nauka 12 grupowych układów tanecznych, tańców integracyjnych i zabaw inspirowanych przebojami szwedzkiej grupy ABBA. Podczas warsztatów uczestnicy wykonają rekwizyty do tańców i zabaw, wykorzystując proste techniki plastyczne. Serdecznie zapraszamy nauczycieli przedszkoli, szkół, świetlic oraz studentów. Udział w warsztatach pozwoli oderwać się na kilka godzin od codziennych spraw i oddać się szaleństwu muzyki i tańca.

Taneczne doznania łączące pokolenia w rytmach ABBY. Warsztaty taneczne, cz. II (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Sikora

Warsztaty stanowią propozycję nauki 8 tańców opracowanych do znanych przebojów szwedzkiej grupy ABBA w wersji integracyjnej, dostosowane do możliwości ruchowych dzieci w młodszym wieku. Przygotowane aranżacje taneczne, proste układy choreograficzne dla grupy stworzone zostały na potrzeby uświetnienia imprez szkolnych i przedszkolnych. Serdecznie zapraszamy nauczycieli przedszkoli, szkół, świetlic oraz studentów. Udział w warsztatach nie musi być poprzedzony uczestnictwem w pierwszej części warsztatów

Tańczące kredki. Ruch i plastyka dla smyka (MINI, MIDI)

Autorka warsztatów: 
Sylwia Reichel

Warsztaty adresowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego, nauczania zintegrowanego, pracowników placówek kulturalno-oświatowych i opiekuńczo- -wychowawczych. W programie warsztatów znajdują się działania plastyczne i plastyczno-taneczne rozwijające koordynację ruchową, wyobraźnię plastyczną oraz wyjaśniające dzieciom w praktyczny sposób trudne dla nich pojęcia np. pion, poziom, panorama itp.

Tańczące stopy – ćwiczmy zdrowo na wesoło! Tańce i zabawy kształtujące prawidłową postawę i przeciwdziałające wadom stóp u dzieci (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Sylwia Reichel

Warsztaty adresowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, wychowawców placówek socjalnych i kulturalno-oświatowych, nauczycieli wychowania fizycznego, instruktorów gimnastyki korekcyjnej. Uczestnicy poznają nowe, ciekawe tańce integracyjne i zabawy zawierające ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę oraz zapobiegające najczęściej występującej wadzie stóp u dzieci, jaką jest płaskostopie. Każdy nauczyciel dbający o prawidłowy rozwój fizyczny swoich podopiecznych znajdzie tutaj nowatorskie i jednocześnie nieskomplikowane propozycje, które z powodzeniem wykorzysta w swojej pracy.

Teatr do góry nogami, cz. I (MIDI, MAXI)

Współautorki warsztatów: 
Anna Jendryka,
Agnieszka Kaczmarczyk 

Na warsztatach odkryjesz, jak wiele łączy muzykę Beethovena, Griega, Offenbacha, Pachelbela i innych, z polską poezją dla dzieci.

  • Poznasz klasyczne utwory w wersji tekstowej w formie gotowych mini spektakli.
  • Na własne oczy zobaczysz, że Grek Zorba to taniec igły z nitką.
  • Dowiesz się co zrobić, by twoje dzieci zachwycały na scenie, a jednocześnie świetnie się przy tym bawiły.
  • Poznasz metodę szybkiej nauki wierszy, by już na warsztatach mówić je „śpiewająco” z całą grupą.
  • Nauczysz się jak tworzyć niesamowite kolorowe widowiska teatralne, angażując wszystkie dzieci w grupie, tak by to właśnie GRUPA grała w nich pierwszoplanową rolę, a nie soliści. 
  • Poznasz mnóstwo pomysłów na to jak ubrać aktorów, czyli jak stworzyć fantastyczne oryginalne kostiumy i rekwizyty bez pomocy rodziców.
  • Zbudujesz naszą ”konstrukcję” z rurek do wody i zobaczysz jak dzięki niej zaaranżować przestrzeń na scenie i stworzyć bazę do różnorodnych scenografii.
  • Będziesz się wspaniale bawić i odkryjesz, że humor, lekkość, wyjście poza schemat, praca w zespole, proste formy teatralne, dobra literatura i muzyka to nieograniczone źródło pomysłów, a zaproponowane przez nas formy, można dowolnie składać, zmieniać, dostosowywać do potrzeb i wieku dzieci.

Na warsztatach poczujesz, że teatr to przede wszystkim radość, wyobraźnia i odwaga, a scena to miejsce również dla Ciebie.

Teatr do góry nogami, cz. II (MIDI, MAXI)

Współautorki warsztatów: 
Anna Jendryka,
Agnieszka Kaczmarczyk 

Po raz kolejny zapraszamy do niezwykłego świata teatru – muzyki, ruchu i słowa.

  • Na warsztatach odkryjesz, jak wiele łączy muzykę Czajkowskiego, Straussa, Szostakowicza, Rodrigueza i innych z polską poezją dla dzieci.
  • Poznasz klasyczne i popularne utwory w wersji tekstowej w formie gotowych minispektakli.
  • Zobaczysz, jak słonie tańczą walca, selery rapują, a sosna przy Jeziorze Łabędzim plotkuje.
  • Dowiesz się, co zrobić, by twoje dzieci zachwycały na scenie, a jednocześnie świetnie się przy tym bawiły.
  • Poznasz metodę szybkiej nauki wierszy, by już na warsztatach mówić je „śpiewająco” z całą grupą.
  • Nauczysz się, jak tworzyć niesamowite, kolorowe widowiska teatralne oraz formy musicalowe, angażując wszystkie dzieci w grupie, tak by to właśnie GRUPA grała w nich pierwszoplanową rolę, a nie soliści.
  • Poznasz mnóstwo pomysłów, jak błyskawicznie ubrać aktorów, czyli stworzyć fantastyczne oryginalne kostiumy i rekwizyty bez pomocy rodziców.
  • Odkryjesz nowe zastosowanie wieszaków do ubrań, tworząc na scenie funkcjonalną scenografię.
  • Będziesz się wspaniale bawić i odkryjesz, że humor, lekkość, wyjście poza schemat, praca w zespole, proste formy teatralne, dobra literatura i muzyka to nieograniczone źródła pomysłów, a poznane propozycje można dowolnie składać, zmieniać, dostosowywać do potrzeb i wieku dzieci.

Na warsztatach poczujesz, że teatr to przede wszystkim radość, wyobraźnia i odwaga, a scena to miejsce również dla Ciebie.

Treści szkodliwe w Internecie. Niezbędnik nauczyciela i rodzica (MIDI)

Autorka warsztatów: 
Beata Frankiewicz

  • Jak rozmawiać z rodzicami na tematy dotyczące zagrożeń w Internecie?
  • Jak reagować i wspierać dzieci, gdy mają bezpośrednią styczność z cyberprzemocą, hejtem lub treściami o charakterze patologicznym?
  • Gdzie szukać profesjonalnego wsparcia?
  • Jakie niebezpieczeństwa mogą spotkać najmłodszych użytkowników Internetu?
  • Jak uwrażliwiać dzieci, by rozsądnie korzystały z mediów społecznościowych?

Jeśli nurtują Cię odpowiedzi na powyższe pytania, przyjdź koniecznie na warsztaty!

Tupie, krzyczy, marudzi, czyli co z tą złością? (MINI, MIDI)

Autorka warsztatów: 
Sylwia Trzeciak- Leśniewska

Każdy wychowawca na pewno nie raz spotkał się z atakami złości u dziecka. Towarzyszą nam one praktycznie w każdej sytuacji życia codziennego. Złoszczą się zarówno dzieci, jak i dorośli. Tylko kiedy robią to ci mniejsi, chcemy, by napady te jak najszybciej się skończyły. Ale czy tak naprawdę właśnie o to chodzi? Jak dać sobie z nimi radę? Na warsztatach zastanowimy się wspólnie: Dlaczego dzieci się złoszczą? Czy złość jest zaraźliwa? Co dzieci chcą nam powiedzieć, rzucając się na ziemię? Czy jesteśmy w stanie coś z „tym” zrobić? Jak sami możemy radzić sobie z naszymi `Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów KLANZA Oddział w Poznaniu 22 negatywnymi emocjami? Na spotkaniu wspólnie przeanalizujemy różne sytuacje wywołujące negatywne emocje, zarówno u dzieci, jak i u dorosłych. Przyjrzymy się im z bliska i postaramy oswoić. Nauczyciele otrzymają również zestaw zabaw, które mogą pomóc w tych trudnych momentach. 

Warsztaty przeznaczone są dla nauczycieli, opiekunów i rodziców dzieci w wieku 0-4 lat. 

W każde święta buzia uśmiechnięta. Upominki od małego dla dużego (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Sikora

Zajęcia plastyczne stają się nie tylko źródłem przyjemności estetycznych, ale odprężają, dają radość z tworzenia. Rozwijają fantazję, pomysłowość i przyczyniają się do poznania otaczającego świata. Poprzez takie działania dzieci wyrażają swoje uczucia, wzmacniają przy tym poczucie własnej wartości. W atmosferze zabawy będziemy w przyjemny sposób tworzyć „coś z niczego” na różne okazje (Dzień Mamy i Taty, Dzień Babci i Dziadka, Wielkanoc, Boże Narodzenie i inne święta), angażując w to ogólnie dostępne materiały, własną wyobraźnię i odrobinę zapału. Robótki ręczne, takie jak: wycinanie, filcowanie, lepienie, malowanie czy rysowanie, kształtują zarówno działania oparte na własnej inwencji, jak i celowe wykonywanie konkretnych zadań przez dziecko.

W kolorowym świecie. Gry i zabawy z chustą animacyjną (MINI, MIDI)

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Sikora

Tęczowa chusta i milion pomysłów – tak niewiele trzeba, aby w atrakcyjny i pożyteczny sposób zorganizować czas dzieciom, młodzieży, dorosłym. Wspólna zabawa to coś więcej niż sposób wspólnego działania. Staje się ona symbolem wspólnoty. Pomaga dostrzec wartości w innych ludziach. Zabawy z chustą ożywiają relacje w grupie, integrują nawet wiele osób i zachęcają je do współpracy. Chusta animacyjna umożliwia lepsze poznanie dzieci, ułatwia wejście w grupę oraz pokonywanie lęku przed nową sytuacją. Wyzwala radość, rozładowuje napięcia i powoduje, że dzieci są bardziej otwarte i spontaniczne. Jest to atrakcyjna forma zabawy, która daje dzieciom dużo swobody, wyzwala ich własną aktywność. Zapraszamy na kolejne warsztaty, gdzie znajdziecie zabawy w atrakcyjnej formie, angażujące emocjonalnie, wywołujące śmiech dzieci, bazujące na ich spontanicznej aktywności i pobudzające je do kreatywnych działań.

Wio, koniku, ruszaj z nami – łatwe tańce z piosenkami. Nowoczesne aranżacje piosenek znanych i popularnych (MINI, MIDI, MAXI)

Program warsztatów zawiera 13 prostych tańców i układów ruchowych do znanych i lubianych polskich melodii popularnych. Znalazły się tu takie utwory jak: „My, Cyganie”, „Zielony Mosteczek” czy tytułowy „Wio, koniku”. W nowych niebanalnych aranżacjach zyskały one niepowtarzalne brzmienie i charakter. Celem warsztatów jest przekonanie jego uczestników, że tradycyjne utwory w nowym wydaniu są fantastyczną płaszczyzną spotkania dla młodszych i starszych odbiorców, a także potwierdzeniem znanej prawdy, że muzyka łączy pokolenia. Taki dobór repertuaru muzycznego sprawia, że warsztaty adresowane są do osób pracujących z praktycznie każdą grupą wiekową (dziećmi, młodzieżą, dorosłymi). W programie warsztatów znalazły się ponadto zabawy integracyjne, ćwiczenia twórcze, działania plastyczne z wykorzystaniem łatwo dostępnych, niedrogich materiałów, blok ćwiczeń i zabaw relaksacyjnych, pomysły tworzenia prostych efektownych scenografii.

Wolno – nie wolno, czyli o tym, jak rozsądnie wyznaczać granice i nauczyć dziecko zasad (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Sylwia Trzeciak- Leśniewska

Dlaczego dzieci bywają nieznośne? Jednego dnia dostosowują się do ustalonych reguł i rytuałów, a drugiego wydają się całkowicie o nich zapominać. Im bardziej prosimy je o przestrzeganie zasad, tym bardziej je łamią. Dlaczego tak się dzieje? Jak sobie z tym poradzić? Na warsztatach zastanowimy się nad następującymi kwestiami: Jak ustalać zasady i wyznaczać granice. W jaki sposób być konsekwentnym i kiedy pozwolić sobie na elastyczność? Karać czy nie? A jeśli tak, to w jaki sposób? Czym różni się kara od konsekwencji i co z tego wynika? Jakie zabawy i ćwiczenia mogą pomóc dzieciom w zrozumieniu i przestrzeganiu reguł?

Wspomnienia spod trzepaka. Tańce i zabawy z naszego dzieciństwa (MIDI)

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Sikora

Trzepak posiadał jakąś tajemną moc, która jak magnez ściągała wszystkich z najdalszych zakamarków podwórka. Bazując na zabawach z naszego dzieciństwa i naszych rodziców stworzyłyśmy propozycje, które wzbogacą warsztat pracy nauczyciela o gry i tańce wspomagające wszechstronny rozwój dziecka. W działaniach budzących w nas ciepłe wspomnienia towarzyszyć nam będą postacie i muzyka, które pamiętamy z naszych pierwszych dobranocek „Bolek i Lolek”, „Makowa Panienka”, „Bajki z mchu i paproci”. Szkolenie adresowane jest do nauczycieli przedszkoli, szkół, którzy szukają inspiracji do pracy z dzieckiem.

Wszystko jest możliwe. W niezwykłym świecie muzyki filmowej (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów:
Anna Jendryka

Muzyka filmowa – stworzona przez wybitnych kompozytorów, grana przez najlepsze orkiestry, wymykająca się prostym klasyfikacjom i podziałom na style czy gatunki muzyczne – stanowi fantastyczny materiał do pracy z dzieckiem. To, co zachwyca szczególnie, to ogromne bogactwo form i dźwięków, niebywała różnorodność, siła przekazu i ładunek emocji, które niesie. Dzięki wybranym tematom filmowym rozpoczynamy wędrówkę w czasie i przestrzeni, ulegając magii, która im towarzyszy. Na warsztatach będziemy bawić się przy muzyce filmowej, tworzyć proste układy choreograficzne, opowieści muzyczne do znanych tematów autorstwa wybitnych kompozytorów, takich jak: Hans Zimmer, Ennio Morricone, Michał Lorenc czy Vangelis. Dzięki połączeniu przepięknych motywów muzycznych z barwnymi rekwizytami i ruchem powstają efektowne, widowiskowe choreografie, które z jednej strony zaskakują i poruszają widza, a z drugiej stanowią silne przeżycie dla samych wykonawców. Moc tej muzyki i jej niezwykłe brzmienia sprawiają, że nawet najprostsze pomysły zyskują artystyczny przekaz i głębię.

Z matematyką za pan brat od najmłodszych lat (MIDI)

Autorka warsztatów: 
Marta Ratajczak

Nauczycielu przedszkolny oraz edukacji wczesnoszkolnej:

  • Chcesz zarazić swoich uczniów miłością do matematyki już od najmłodszych lat ?
  • Brakuje Ci pomysłów na gry i zabawy rozwijające kompetencje matematyczne?
  • Szukasz piosenek matematycznych
  • Potrzebujesz pomysłów na zabawy plastyczno-matematyczne?
  • Zależy Ci, aby nauka była przyjemną zabawą?
  • Masz negatywne skojarzenia związane z nauką matematyki?

Jeśli tak, to te warsztaty są dla Ciebie.
Znajdziesz w nich:

  • wiele pomysłów na gry, ćwiczenia i zabawy, które mają rozwijać umiejętności matematyczne, w tym zabawy z piosenką, zabawy ruchowe, plastyczne, gry karciane i wiele innych;
  • autorskie piosenki matematyczne, które z pewnością uatrakcyjnią Twój warsztat pracy;
  • inspiracje, jak w twórczy i kreatywny sposób uczyć matematyki;
  • propozycje, jak trudne zagadnienia wytłumaczyć w łatwy sposób;
  • przykłady gotowych materiałów, które możesz zmodyfikować pod swoją grupę wiekową;
  • matematyczne pomoce dydaktyczne przygotowane samodzielnie niewielkim nakładem pracy i za niewielkie pieniądze;
  • wskazówki na organizowanie zajęć matematycznych z całą grupą.

Zabawy i piosenki na wyciągnięcie ręki, czyli jak czerpać radość z działań integracyjnych dla dzieci i dorosłych (MINI,MIDI,MAXI)

Autorki warsztatów: „Maluchy”, „Wio, koniku”, „Dla dzieci, z dziećmi, o dzieciach” zapraszają na kolejne szkolenie metodyczne oparte na nowych, autorskich piosenkach, pląsach i zabawach. Piosenka jest bliska dziecku: bawi, odpręża, uczy, wychowuje. Stanowi doskonałą płaszczyznę do poznania siebie i innych, do nawiązania pozytywnych relacji w grupie, daje radość, a czasami skłania do refleksji – dlatego jest tak bardzo uniwersalna. Jednocześnie piosenka to nie tylko słowa i melodia, ale też określony rytm, ciekawa aranżacja czy interpretacja, a każdy z tych elementów, potraktowany osobno, otwiera nowe możliwości i jest źródłem niekończących się pomysłów do pracy z grupą. W warsztatach znalazły się, oprócz 18 autorskich piosenek (umieszczonych na płycie CD), także zabawy ruchowe, tańce, pląsy, ćwiczenia twórcze i teatralne, łatwe działania plastyczne, pomysły na proste i efektowne rekwizyty. Propozycje te można wykorzystać m.in. podczas spotkań integracyjnych dzieci i dorosłych. Serdecznie zapraszamy nauczycieli wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej, animatorów klubów malucha, studentów, rodziców i dziadków.

Zabawy z chustą animacyjną KLANZY (MINI, MIDI)

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Sikora

Chusta animacyjna jest doskonałym rekwizytem do zabaw w grupie. Szkolenie pozwala zapoznać się z zabawami, które można wykorzystać podczas zajęć bądź na dużych imprezach, festynach. Zabawy takie pozwalają wszystkim jednakowo angażować się i nie są tu potrzebne żadne specjalne umiejętności. 

Za siedmioma nutami, czyli jak wykorzystać metodę Batii Strauss w dziecięcych przedstawieniach i codziennej zabawie, cz. I, II, III (MIDI)

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Wojtkowiak

Muzyka klasyczna to wspaniały materiał do ćwiczeń, zabaw i występów na scenie. Łatwy, czytelny i zrozumiały przez dzieci utwór może być wielokrotnie powtarzany, będąc za każdym razem świetną zabawą. Możliwość zastosowania różnych działań muzycznych do tego samego utworu w oparciu o metodę aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss stanowi niewątpliwie o jego atrakcyjności. Na warsztatach nauczysz się, jak zaciekawić dzieci muzyką klasyczną, jak prowadzić zajęcia oraz jak wykorzystać materiał muzyczny na scenie. Przekonasz się, że wcale nie trzeba być muzykiem, aby zrozumieć muzykę i dobrze się przy niej bawić.

Zabawy spod trzepaka, czyli jak to kiedyś bywało, kiedy dzieciakom się chciało

Dostępna wersja:

MAXI – 10 godzin dydaktycznych

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Sikora

Pamiętacie czasy, kiedy zwisaliście z trzepaka w krótkich spodenkach lub warkoczykach głową w dół? Trzepak posiadał jakąś tajemną moc, która jak magnes przyciągała wszystkich z najdalszych zakamarków podwórka. Bazując na zabawach z naszego dzieciństwa i naszych rodziców, stworzyłyśmy propozycje, które wzbogacą warsztat pracy nauczyciela o gry, tańce i prace plastyczne wspomagające wszechstronny rozwój dziecka, trenujące podzielność uwagi i poprawiające koordynację. W działaniach budzących w nas ciepłe wspomnienia towarzyszyć nam będą postacie, które pamiętamy z naszych pierwszych dobranocek. Poprzez popularyzację wartościowych, tradycyjnych i nieprzemijających zabaw chcemy zachęcić dzieci do oderwania się od komputerów, tabletów, telewizorów oraz smartfonów i aktywnego spędzania wolnego czasu. Nic tak, jak zwyczajna zabawa i dziecięce „wygłupy” nie rozwija wyobraźni i kreatywności. Na tych warsztatach pokażemy, jak zaszczepić dzieciom pomysły, które nie pozwolą im się nudzić, a jednocześnie będą ich uczyły współpracy, rozwiązywania konfliktów oraz pomogą kształtować relacje z rówieśnikami i zachęcą do aktywności fizycznej.

Zielone okulary. Pedagogika zabawy w edukacji przyrodniczej (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Sylwia Reichel

Warsztaty skierowane do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pasjonatów przyrody, studentów kierunków pedagogicznych i przyrodniczych, rodziców oraz wszystkich pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W programie warsztatów, oprócz 10 autorskich piosenek o tematyce przyrodniczej (umieszczonych na płycie CD), znajdują się także zabawy ruchowe, działania plastyczne oraz doświadczenia wyjaśniające dzieciom niektóre zjawiska przyrodnicze. Teksty piosenek pomagają zrozumieć m.in. obieg wody w przyrodzie, segregację śmieci, zjawiska pogodowe. Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętności wprowadzenia swoich podopiecznych w fascynujący świat przyrody przez zabawę, ruch, taniec i muzykę.

Żeby nam się chciało chcieć. Profilaktyka wypalenia zawodowego w pracy wychowawczej (MIDI, MAXI)

Współautorki warsztatów: 
Agnieszka Kaczmarczyk,
Magdalena Szutarska 

Serdecznie zapraszamy na warsztaty, których celem jest zastanowienie się nad zjawiskiem wypalenia zawodowego, poznanie przyczyn jego powstawania, określenie działań profilaktycznych oraz wypracowanie sposobów radzenia sobie ze stresem i zniechęceniem w pracy wychowawczej. Oprócz zagadnień merytorycznych szkolenie zawiera elementy metody KLANZY: ćwiczenia relaksujące, rozluźniające, budujące dobry nastrój uczestników oraz ruchowe zabawy integracyjne.

Żeby nie było przegranych. Elementy mediacji w pracy pedagogicznej (MIDI, MAXI)

Współautorki warsztatów: 
Beata Frankiewicz
Agnieszka Kaczmarczyk,

Czy ustalenie, kto ma rację, jest najważniejsze w rozwiązaniu sporu? Jak osoba postronna może pomóc w rozwiązaniu konfliktu pomiędzy dziećmi lub dorosłymi? Czym różni się mediacyjne dojście do porozumienia od innych metod rozwiązywania konfliktów? Odpowiedzią na te pytania zajmiemy się podczas szkolenia o charakterze warsztatowym. Zapraszamy na nie wszystkie osoby, które chcą się dowiedzieć, czym są mediacje rówieśnicze i szkolne oraz pragną poznać nowe sposoby rozwiązywania konfliktów pomiędzy rodzicami, dziećmi lub nauczycielami. Przedstawione metody można z powodzeniem wykorzystać również podczas rozwiązywania konfliktów w sytuacjach rodzinnych lub towarzyskich. Szkolenie poprowadzą certyfikowane mediatorki.

Jak współpracować z rodzicami w przedszkolu i szkole (MIDI)

Autorka warsztatów:

Anna Jendryka

Tematem rady są wzajemne relacje nauczycieli i rodziców, ich lęki, obawy, a także wzajemne oczekiwania wobec siebie. Zajęcia pozwalają poznać sposoby integrowania środowiska rodziców, budowania pozytywnych relacji nauczyciel – rodzic i stwarzania sytuacji sprzyjających ich większej aktywności. Prezentowany materiał zawiera proste ćwiczenia i zabawy ułatwiające nawiązywanie kontaktu między nauczycielem a rodzicami oraz sposoby budowania i wzmacnianie poczucia więzi w gronie samych rodziców. To również otwarta dyskusja na temat trudności z tym związanych, a także dzielenie się własnymi pozytywnymi doświadczeniami we współpracy z rodzicami. Program zawiera także naukę tańców i zabaw integracyjnych uatrakcyjniających spotkania z rodzicami.

Przewiń na górę