Agnieszka Kaczmarczyk

Prezeska Zarządu Stowarzyszenia KLANZA Oddział w Poznaniu, superwizorka Centrum Szkoleniowego KLANZA, trenerka III stopnia, autorka szkoleń metodycznych z zakresu pedagogiki zabawy oraz rozwoju osobistego nauczycieli, współautorka płyt z piosenkami dla dzieci, m.in. „Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy” oraz „Maluchy rosną nie tylko wiosną”. Nauczycielka muzyki i rytmiki.

Współautorka płyt: 

 

Jedna z liderek kierujących działaniami Stowarzyszenia na terenie Poznania i Wielkopolski, tworząc wraz z zespołem członków, animatorów i trenerów, jeden z najprężniej działających ośrodków KLANZY w Polsce.

  • W 2010 roku brała udział jako ekspert w ocenie merytorycznej wniosków nadesłanych na konkurs grantowy przy Fundacji im. Steczkowskiego.
  • W 2013 została liderem Stowarzyszenia Klanza w Radzie Pracodawców, powołanej przez Wyższą Szkołę Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa
  • W 2015 roku ukończyła szkolenie z zakresu Mediacji oraz Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu (tzw. TSR)
  • W roku akademickim 2015/2016 została kierownikiem merytorycznym studiów podyplomowych: „Pedagogika zabawy z rytmiką”.
  • W 2017 roku ukończyła szkolenie tutorskie w Collegium Vratislaviense i otrzymała tytuł tutora
  • W 2018 roku była jedną z głównych prelegentek projektu: „Miej to z głowy”, dotyczącego oceny kondycji psychicznej Polaków. Podczas projektu prowadziła szkolenia oraz prelekcje na temat wypalenia zawodowego, stresu, balansu pomiędzy pracą, z życiem osobistym.
  • W 2019 roku została kierownikiem kierunku „Kreatywna Edukacja dzieci”.
  • W 2019 i 2020 roku prowadziła warsztaty stacjonarne i online w ramach projektu uniwersyteckiego „Uniwersytet Jutra”. Warsztaty nosiły tytuł: „Jak przesunąć fortepian – o efekcie synergii w pracy grupowej” oraz „Żeby dyrygent nie zagłuszał orkiestry – o rozwoju osobistym w pracy nauczyciela”.
  • W 2019 roku na zaproszenie Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli Wspólnota Polska prowadziła warsztaty w USA, w Chicago.
  • W 2020 rozpoczęła prowadzenie online szkoleń, webinarów i warsztatów, skierowanych do nauczycieli w Polsce, Europie, Ameryce Północnej i Południowej.
  • W 2022 roku została zaproszona jako prelegentka na Konferencję Nauczycieli Polonijnych w Kanadzie.
  • W 2022 jako koordynatorka i prelegentka realizowała w Stowarzyszeniu KLANZA projekt sfinansowany przez środki budżetowe Urzędu Miasta Poznania w ramach doskonalenia kompetencji kadry pedagogicznej „Jak pracować, żeby nie zwariować. Profilaktyka wypalenia zawodowego w pracy pedagogicznej”
  • W 2022 roku na zaproszenie nauczycieli polonijnych z Kanady prowadziła warsztaty metodyczne w Toronto
  • W 2022 wyszła jej nowa płyta, do której wraz ze współautorką napisała muzykę – autorki były też producentkami i wydawczyniami tej płyty.
  • W 2023 została zaproszona jako prelegentka i trenerka metod aktywizujących do wzięcia udziału w inauguracji światowego projektu „Z Kopernikiem przez świat” w Chicago, podczas którego prowadziła warsztaty metodyczne dla nauczycieli oraz animowała 1000 osób – młodzież i nauczycieli z polskich szkół na terenie Ameryki.

Warsztaty prowadzone przez Agnieszkę Kaczmarczyk:

Długość dostępnych warsztatów:

skarpeta 2

MIDI (5h dydaktycznych)

skarpeta

MAXI (10h dydaktycznych)

Metody integracyjne w pracy z grupą. Wprowadzenie do pedagogiki zabawy (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Agnieszka Kaczmarczyk,

Warsztaty przybliżają cele, zasady i podstawy pedagogiki zabawy. Poprzez czynne uczestnictwo pozwalają poznać metody: organizacji sytuacji początkowych w grupie, działań rozluźniających i integrujących, prowadzenia dyskusji, informacji zwrotnych, nauki kilkunastu tańców integracyjnych oraz kilkudziesięciu zabaw dla małych i dużych grup. Warsztaty są znakomitą propozycją dla grup, które zamierzają włączyć metody aktywizujące do swojej pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, a także seniorami.

Dziecko "trudne". Jak postawa nauczyciela wpływa na funkcjonowanie dziecka i grupy (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Agnieszka Kaczmarczyk,

Wersja warsztatów dla nauczycieli szkolnych pt. „Uczeń trudny. Jak wzmocnić jego aktywność szkolną”. Warsztaty stanowią próbę odpowiedzi na pytania, jak pobudzić motywację dziecka do współpracy oraz jak postawa nauczyciela wpływa na sposób funkcjonowania dziecka w grupie. 

W programie: 

kreowanie pozytywnych interakcji w grupie,  istota procesów motywacyjnych,  pobudzenie wzajemnego zaufania, wsparcie emocjonalne, znaczenie pozytywnych relacji w grupie i właściwej komunikacji. W programie umieszczono także kilkanaście tańców i wiele zabaw integracyjnych.

Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy. Wspieranie adaptacji małych dzieci w przedszkolu (MIDI, MAXI)

Warsztaty „Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy” adresowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego pracujących z najmłodszymi grupami (3-4 latkami). Celem warsztatów jest pomoc nauczycielom w pracy z najmłodszymi, dostarczenie skutecznych narzędzi, pomysłów, które ułatwią dzieciom adaptację w przedszkolu i pozwolą odnaleźć swoje miejsce w grupie, a nauczycielom pomogą w organizowaniu grupy i skutecznym działaniu. Program warsztatów zbudowany został wokół całodniowej aktywności dzieci w przedszkolu zgodnej z ramowym układem dnia, w związku z tym zawiera szereg nowych, autorskich piosenek animowanych ruchem, zabaw w kole ze śpiewem, prostych pomysłów plastycznych, nieskomplikowanych układów ruchowych. Ważnym zagadnieniem poruszanym na zajęciach są przyczyny trudności adaptacyjnych maluszków, sposoby ich pokonywania, a także właściwa i skuteczna komunikacja z rodzicami. Propozycje znakomicie można wykorzystać podczas uroczystości pasowania na przedszkolaka oraz wszelkich innych spotkań integracyjnych z rodzicami. Propozycje nadają się również, po niewielkiej modyfikacji, do wykorzystania w starszych grupach przedszkolnych

Maluchy rosną nie tylko wiosną. Wspieranie rozwoju małych dzieci w przedszkolu (MIDI, MAXI)

Warsztaty te są kontynuacją szkolenia pt. „Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy”. Warsztaty adresowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego, animatorów klubów malucha, studentów, rodziców i dziadków. Zawierają 20 autorskich piosenek, zabaw, pląsów napisanych z myślą o pracy z najmłodszymi dziećmi. Wszystkie utwory zawarte są na płycie CD. Warsztaty są kontynuacją poszukiwań skutecznych sposobów dotyczących pracy z dzieckiem przedszkolnym, szczególnie tym najmłodszym. Pomagają nauczycielowi w stworzeniu wyjątkowej atmosfery w grupie, a dzieciom
dają poczucie, że przedszkole jest miejscem niezwykłym, w którym każdy może czuć się dobrze i bezpiecznie. Program warsztatów zawiera propozycje zabaw przy muzyce, łatwe układy ruchowe, zabawy ze śpiewem, masażyki, ćwiczenia twórcze, zabawy teatralne, zabawy z instrumentami perkusyjnymi, a także proste pomysły plastyczne i rozwiązania scenograficzne z powszechnie dostępnych materiałów.

Zabawy i piosenki na wyciągnięcie ręki, czyli jak czerpać radość z działań integracyjnych dla dzieci i dorosłych (MIDI, MAXI)

Autorki warsztatów: „Maluchy”, „Wio, koniku”, „Dla dzieci, z dziećmi, o dzieciach” zapraszają na kolejne szkolenie metodyczne oparte na nowych, autorskich piosenkach, pląsach i zabawach. Piosenka jest bliska dziecku: bawi, odpręża, uczy, wychowuje. Stanowi doskonałą płaszczyznę do poznania siebie i innych, do nawiązania pozytywnych relacji w grupie, daje radość, a czasami skłania do refleksji – dlatego jest tak bardzo uniwersalna. Jednocześnie piosenka to nie tylko słowa i melodia, ale też określony rytm, ciekawa aranżacja czy interpretacja, a każdy z tych elementów, potraktowany osobno, otwiera nowe możliwości i jest źródłem niekończących się pomysłów do pracy z grupą. W warsztatach znalazły się, oprócz 18 autorskich piosenek (umieszczonych na płycie CD), także zabawy ruchowe, tańce, pląsy, ćwiczenia twórcze i teatralne, łatwe działania plastyczne, pomysły na proste i efektowne rekwizyty. Propozycje te można wykorzystać m.in. podczas spotkań integracyjnych dzieci i dorosłych. Serdecznie zapraszamy nauczycieli wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej, animatorów klubów malucha, studentów, rodziców i dziadków.

Od ucha do ucha - śpiewaj i słuchaj. Uczymy się śpiewając (MAXI)

Współautorki warsztatów: 
Agnieszka Kaczmarczyk,
Anna Jendryka 

Anna Jendryka i Agnieszka Kaczmarczyk autorki wielu warsztatów metodycznych i piosenek dla dzieci ( m. in. Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy, Maluchy rosną nie tylko wiosną, Piosenki na wyciągnięcie ręki), Na końcu języka gra muzyka zapraszają na najnowsze szkolenie z autorskimi piosenkami.

W programie:

  • 12 nowych piosenek w wersji wokalnej i instrumentalnej dostępne w formacie MP3 dla każdego uczestnika w cenie szkolenia,
  • tańce integracyjne i proste choreografie,
  • tworzenie efektownych rekwizytów i ich zastosowanie w piosenkach, 
  • zabawy i ćwiczenia dydaktyczne rozwijające kompetencje językowe i nie tylko, 
  • kreatywne podejście do pracy z piosenką i jej różnorodne zastosowania w wersji wokalnej i instrumentalnej, 
  • pomysły przydatne zarówno w codziennej pracy z grupą, jak i w trakcie przygotowywania różnorodnych uroczystości, czy imprez.

Teatr do góry nogami. Teatr śpiewany wierszami, cz. I (MIDI, MAXI)

Współautorki warsztatów: 
Anna Jendryka,
Agnieszka Kaczmarczyk 

Na warsztatach odkryjesz, jak wiele łączy muzykę Beethovena, Griega, Offenbacha, Pachelbela i innych, z polską poezją dla dzieci.

  • Poznasz klasyczne utwory w wersji tekstowej w formie gotowych mini spektakli.
  • Na własne oczy zobaczysz, że Grek Zorba to taniec igły z nitką.
  • Dowiesz się co zrobić, by twoje dzieci zachwycały na scenie, a jednocześnie świetnie się przy tym bawiły.
  • Poznasz metodę szybkiej nauki wierszy, by już na warsztatach mówić je „śpiewająco” z całą grupą.
  • Nauczysz się jak tworzyć niesamowite kolorowe widowiska teatralne, angażując wszystkie dzieci w grupie, tak by to właśnie GRUPA grała w nich pierwszoplanową rolę, a nie soliści. 
  • Poznasz mnóstwo pomysłów na to jak ubrać aktorów, czyli jak stworzyć fantastyczne oryginalne kostiumy i rekwizyty bez pomocy rodziców.
  • Zbudujesz naszą ”konstrukcję” z rurek do wody i zobaczysz jak dzięki niej zaaranżować przestrzeń na scenie i stworzyć bazę do różnorodnych scenografii.
  • Będziesz się wspaniale bawić i odkryjesz, że humor, lekkość, wyjście poza schemat, praca w zespole, proste formy teatralne, dobra literatura i muzyka to nieograniczone źródło pomysłów, a zaproponowane przez nas formy, można dowolnie składać, zmieniać, dostosowywać do potrzeb i wieku dzieci.

Na warsztatach poczujesz, że teatr to przede wszystkim radość, wyobraźnia i odwaga, a scena to miejsce również dla Ciebie.

Teatr do góry nogami. Teatr śpiewany wierszami, cz. II (MIDI, MAXI)

Współautorki warsztatów: 
Anna Jendryka,
Agnieszka Kaczmarczyk 

Po raz kolejny zapraszamy do niezwykłego świata teatru- muzyki, ruchu i słowa.

  • Na warsztatach odkryjesz, jak wiele łączy muzykę Czajkowskiego, Straussa, Szostakowicza, Rodrigueza i innych z polską poezją dla dzieci.
  • Poznasz klasyczne i popularne utwory w wersji tekstowej w formie gotowych mini spektakli.
  • Zobaczysz, jak słonie tańczą walca, selery rapują, a sosna przy jeziorze Łabędzim plotkuje…
  • Dowiesz się co zrobić, by twoje dzieci zachwycały na scenie, a jednocześnie świetnie się przy tym bawiły.
  • Poznasz metodę szybkiej nauki wierszy, by już na warsztatach mówić je „śpiewająco” z całą grupą.
  • Nauczysz się jak tworzyć niesamowite, kolorowe widowiska teatralne, formy musicalowe angażując wszystkie dzieci w grupie, tak by to właśnie GRUPA grała w nich pierwszoplanową rolę, a nie soliści.
  • Poznasz mnóstwo pomysłów jak błyskawicznie ubrać aktorów, czyli stworzyć fantastyczne oryginalne kostiumy i rekwizyty bez pomocy rodziców.
  • Odkryjesz nowe zastosowanie wieszaków do ubrań, tworząc na scenie funkcjonalną scenografię.
  • Będziesz się wspaniale bawić i odkryjesz, że humor, lekkość, wyjście poza schemat, praca w zespole, proste formy teatralne, dobra literatura i muzyka to nieograniczone źródło pomysłów, a poznane propozycje, można dowolnie składać, zmieniać, dostosowywać do potrzeb i wieku dzieci.

Na warsztatach poczujesz, że teatr to przede wszystkim radość, wyobraźnia i odwaga, a scena to miejsce również dla Ciebie.

Śpiewające kury w trampkach. Tańce, piosenki, zabawy językowe i plastyczne dla dzieci (MIDI, MAXI)

Współautorki warsztatów: 
Agnieszka Kaczmarczyk 
Aleksandra Kaczmarek

Poszły kury w trampkach, bluzach
w grubych swetrach i rajtuzach
tańczyć country, nogą tupać
szaleć, śmiać się i wygłupiać!

W nowych warsztatach autorskich KLANZY znajdziesz:
● 10 autorskich piosenek w formie mp3 (w wersji wokalnej i instrumentalnej)
● świeżutkie i nowe układy ruchowe
● zabawy muzyczne i plastyczne, które zrobią wrażenie podczas zajęć stacjonarnych i online
● coś na pobudzenie i coś na uspokojenie
● mnóstwo gotowych pomysłów, ale i inspiracje do własnej twórczości, gdy wena Cię natchnie
● zupełnie nowe zastosowanie papieru toaletowego do zabaw dydaktycznych

Podczas warsztatów spotkacie: swingujący traktor, szalone kury, ślimaki zerkające znad gazety, bąki i zwiewnie galopujące żółwie

Wio, koniku, ruszaj z nami – łatwe tańce z piosenkami. Nowoczesne aranżacje piosenek znanych i popularnych (MIDI, MAXI)

Program warsztatów zawiera 13 prostych tańców i układów ruchowych do znanych i lubianych polskich melodii popularnych. Znalazły się tu takie utwory jak: „My, Cyganie”, „Zielony Mosteczek” czy tytułowy „Wio, koniku”. W nowych niebanalnych aranżacjach zyskały one niepowtarzalne brzmienie i charakter. Celem warsztatów jest przekonanie jego uczestników, że tradycyjne utwory w nowym wydaniu są fantastyczną płaszczyzną spotkania dla młodszych i starszych odbiorców, a także potwierdzeniem znanej prawdy, że muzyka łączy pokolenia. Taki dobór repertuaru muzycznego sprawia, że warsztaty adresowane są do osób pracujących z praktycznie każdą grupą wiekową (dziećmi, młodzieżą, dorosłymi). W programie warsztatów znalazły się ponadto zabawy integracyjne, ćwiczenia twórcze, działania plastyczne z wykorzystaniem łatwo dostępnych, niedrogich materiałów, blok ćwiczeń i zabaw relaksacyjnych, pomysły tworzenia prostych efektownych scenografii.

Dla dzieci, z dziećmi, o dzieciach. Kreatywne prowadzenie grup dziecięcych (MIDI, MAXI)

Celem warsztatów jest wyposażenie nauczycieli w umiejętność swobodnego i otwartego sposobu pracy z dziećmi, samodzielnego „komponowania” imprez dla dzieci i rodziców. Warsztaty są próbą odpowiedzi na pytania: Statyczna akademia czy swobodna forma zabawy? Perfekcyjnie przygotowany taniec czy zabawa integracyjna? Dzieci na scenie, a rodzice na widowni czy wspólne działanie? Program zajęć obejmuje przede wszystkim naukę 14 tańców oraz wielu zabaw i ćwiczeń ułatwiających nauczycielom pracę z dziećmi i współpracę z rodzicami. Zajęcia podzielne są na trzy bloki: zabaw integracyjnych na każdą okazję, tańców i zabaw ułatwiających przeprowadzenie imprezy grupowej (tzw. blok urodzinowy) oraz blok „hiszpański”

Kreatywne znaczenie zabawy w pracy pedagogicznej (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Agnieszka Kaczmarczyk,

Program warsztatów to prezentacja technik pobudzających kreatywne postawy nauczyciela i dzieci. Dzięki wzmacnianiu spontaniczności, nieograniczaniu fantazji i marzeń uczestnicy wspólnie tworzą atrakcyjną imprezę integracyjną, poznają twórcze zabawy z dziećmi i rodzicami. Program obejmuje niekonwencjonalne malowanie koszulek, rzeźbienie masek, zabawy twórcze ze słowem i muzyką, tańce i zabawy integrujące grupę. Zabawy i ćwiczenia mają także na celu wyciąganie wniosków dotyczących własnego funkcjonowania w grupie.

Żeby nam się chciało chcieć. Profilaktyka wypalenia zawodowego w pracy wychowawczej (MIDI, MAXI)

Współautorki warsztatów: 
Agnieszka Kaczmarczyk,
Magdalena Szutarska 

Serdecznie zapraszamy na warsztaty, których celem jest zastanowienie się nad zjawiskiem wypalenia zawodowego, poznanie przyczyn jego powstawania, określenie działań profilaktycznych oraz wypracowanie sposobów radzenia sobie ze stresem i zniechęceniem w pracy wychowawczej. Oprócz zagadnień merytorycznych szkolenie zawiera elementy metody KLANZY: ćwiczenia relaksujące, rozluźniające, budujące dobry nastrój uczestników oraz ruchowe zabawy integracyjne.

Od słowa do słowa – tworzy się rozmowa. Skuteczna komunikacja w pracy z grupą (MIDI, MAXI)

Współautorki warsztatów: 
Agnieszka Kaczmarczyk,
Magdalena Szutarska 

Komunikowanie się to z jednej strony chleb powszedni nauczyciela, z drugiej – twardy orzech do zgryzienia w pracy pedagogicznej. Warsztaty poświęcone są ćwiczeniu umiejętności komunikacyjnych w pracy z dziećmi i dorosłymi. Podczas szkolenia zastanowimy się, jak prowadzić rozmowę tak, by być dobrze zrozumianym i by rozumieć innych, jak radzić sobie z trudnymi rozmowami, jak stworzyć dobry klimat do rozmowy. Zapraszamy nauczycieli przedszkoli, szkół, rodziców i wszystkie osoby, które czują, że to, CO chcą powiedzieć i to, JAK chcą to powiedzieć, ma ogromne znaczenie dla otwartego i skutecznego porozumiewania się.

Gramy do tej samej bramki. Spotkania, rozmowy, współpraca z rodzicami w przedszkolu i w szkole (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów: 
Agnieszka Kaczmarczyk,

Czasy się zmieniły. Nauczyciele się zmienili. Dzieci się zmieniły. Rodzice również.

  • Jak współpracować z rodzicami?
  • Jak rozmawiać tak, by obie strony czuły się partnerami?
  • Jak organizować spotkania integracyjne?
  • Jak sprawić, by współpraca była źródłem satysfakcji i inspiracji, a nie frustracji i stresu?
  • Jak rozmawiać o sprawach trudnych?

Podczas szkolenia przedyskutujemy, doświadczymy i konkretnie opracujemy propozycje takich właśnie spotkań

"Rozwiązania są bliżej, niż myślisz". Elementy Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w pracy z dziećmi i dorosłymi (MIDI)

Współautorki warsztatów: 
Agnieszka Kaczmarczyk,
Magdalena Szutarska 

Szkolenie o charakterze warsztatowym pozwala uczestnikom doświadczyć zalet tzw. TSR – Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Pracując tą metodą, bazujemy na założeniu, że w każdym z nas jest potencjał do budowania rozwiązań nawet bardzo trudnych sytuacji. Jej elementy z powodzeniem mogą wykorzystać nauczyciele w pracy z dziećmi, rodzicami, a także w innych sytuacjach zawodowych lub osobistych. W trakcie warsztatów dowiemy się, jak wykorzystać TSR w kontakcie z dzieckiem – być może takim, którego zachowanie postrzegamy jako problemowe.

Na końcu języka czyli lekkie i komiczne piosenki dydaktyczne (MAXI)

Współautorki warsztatów:
Anna Jendryka
Agnieszka Kaczmarczyk,

Czy piosenki mogą pomóc w nauce mówienia, słuchania, czytania? Czy dają możliwość niekończących się pomysłów i sposobów na pracę z grupą? Jak sprawić, by nauka była radosna, wesoła i beztroska?

Śpiewać piosenki!

Kiedy piosenki angażują do działania, zapraszają do wspólnej zabawy, mają ekscytującą treść, ciekawy rytm i wpadającą w ucho melodię, to stają się kluczem do sukcesu. Z piosenką jest łatwiej, przyjemniej, efektywniej. Piosenki przychodzą z pomocą nauczycielom, którzy mają w swoich grupach coraz więcej dzieci obcojęzycznych.

Śpiewając, łatwiej zapamiętujemy słowa, szybciej łączymy wyrazy, wzbogacamy słownictwo.

Na warsztatach poznacie 10 piosenek pachnących nowością, którym jak zwykle towarzyszą zabawy dydaktyczne, tańce, pląsy, ćwiczenia ruchowe ubrane w fabułę.

Przewiń na górę