Małgorzata Wojtkowiak

Z wykształcenia muzyk, od wielu lat pracuje z dziećmi w wieku przedszkolnym przybliżając im świat muzyki. Absolwentka Akademii Muzycznej w Poznaniu i Studium Wychowania Muzycznego Carla Orffa w Warszawie. Współauorką warsztatów metodycznych takich jak: “Dla dzieci, z dziećmi, o dzieciach”, “Wio koniku ruszaj z nami”, “Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy”, “Maluchy rosną nie tylko wiosną”, “Zabawy i piosenki na wyciągnięcie ręki”

Warsztaty prowadzone przez Małgorzatę Wojtkowiak

DŁUŻSZE formy warsztatowe (10 godzin dydaktycznych i więcej)

Dla dzieci, z dziećmi, o dzieciach. Kreatywne prowadzenie grup dziecięcych

Czas trwania:
15-18 godzin dydaktycznych 

Współautorki warsztatów:
Anna Jendryka
Agnieszka Kaczmarczyk,
Małgorzata Wojtkowiak

Celem warsztatów jest wyposażenie nauczycieli w umiejętność swobodnego i otwartego sposobu pracy z dziećmi, samodzielnego „komponowania” imprez dla dzieci i rodziców. Warsztaty są próbą odpowiedzi na pytania: Statyczna akademia czy swobodna forma zabawy? Perfekcyjnie przygotowany taniec czy zabawa integracyjna? Dzieci na scenie, a rodzice na widowni czy wspólne działanie? Program zajęć obejmuje przede wszystkim naukę 14 tańców oraz wielu zabaw i ćwiczeń ułatwiających nauczycielom pracę z dziećmi i współpracę z rodzicami. Zajęcia podzielne są na trzy bloki: zabaw integracyjnych na każdą okazję, tańców i zabaw ułatwiających przeprowadzenie imprezy grupowej (tzw. blok urodzinowy) oraz blok „hiszpański”

Wio, koniku, ruszaj z nami – łatwe tańce z piosenkami. Nowoczesne aranżacje piosenek znanych i popularnych

Czas trwania: 
15-18 godzin dydaktycznych

Współautorki warsztatów:

Anna Jendryka
Agnieszka Kaczmarczyk, 
Małgorzata Wojtkowiak 

Program warsztatów zawiera 13 prostych tańców i układów ruchowych do znanych i lubianych polskich melodii popularnych. Znalazły się tu takie utwory jak: „My, Cyganie”, „Zielony Mosteczek” czy tytułowy „Wio, koniku”. W nowych niebanalnych aranżacjach zyskały one niepowtarzalne brzmienie i charakter. Celem warsztatów jest przekonanie jego uczestników, że tradycyjne utwory w nowym wydaniu są fantastyczną płaszczyzną spotkania dla młodszych i starszych odbiorców, a także potwierdzeniem znanej prawdy, że muzyka łączy pokolenia. Taki dobór repertuaru muzycznego sprawia, że warsztaty adresowane są do osób pracujących z praktycznie każdą grupą wiekową (dziećmi, młodzieżą, dorosłymi). W programie warsztatów znalazły się ponadto zabawy integracyjne, ćwiczenia twórcze, działania plastyczne z wykorzystaniem łatwo dostępnych, niedrogich materiałów, blok ćwiczeń i zabaw relaksacyjnych, pomysły tworzenia prostych efektownych scenografii.

Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy. Wspieranie adaptacji małych dzieci w przedszkolu

Czas trwania: 
18 godzin dydaktycznych

Współautorki warsztatów:
Anna Jendryka
Agnieszka Kaczmarczyk,
Małgorzata Wojtkowiak

Warsztaty „Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy” adresowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego pracujących z najmłodszymi grupami (3-4 latkami). Celem warsztatów jest pomoc nauczycielom w pracy z najmłodszymi, dostarczenie skutecznych narzędzi, pomysłów, które ułatwią dzieciom adaptację w przedszkolu i pozwolą odnaleźć swoje miejsce w grupie, a nauczycielom pomogą w organizowaniu grupy i skutecznym działaniu. Program warsztatów zbudowany został wokół całodniowej aktywności dzieci w przedszkolu zgodnej z ramowym układem dnia, w związku z tym zawiera szereg nowych, autorskich piosenek animowanych ruchem, zabaw w kole ze śpiewem, prostych pomysłów plastycznych, nieskomplikowanych układów ruchowych. Ważnym zagadnieniem poruszanym na zajęciach są przyczyny trudności adaptacyjnych maluszków, sposoby ich pokonywania, a także właściwa i skuteczna komunikacja z rodzicami. Propozycje znakomicie można wykorzystać podczas uroczystości pasowania na przedszkolaka oraz wszelkich innych spotkań integracyjnych z rodzicami. Propozycje nadają się również, po niewielkiej modyfikacji, do wykorzystania w starszych grupach przedszkolnych

Maluchy rosną nie tylko wiosną. Wspieranie rozwoju małych dzieci w przedszkolu

Czas trwania: 
18 godzin dydaktycznych

Współautorki warsztatów:
Anna Jendryka
Agnieszka Kaczmarczyk,
Małgorzata Wojtkowiak

Warsztaty te są kontynuacją szkolenia pt. „Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy”. Warsztaty adresowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego, animatorów klubów malucha, studentów, rodziców i dziadków. Zawierają 20 autorskich piosenek, zabaw, pląsów napisanych z myślą o pracy z najmłodszymi dziećmi. Wszystkie utwory zawarte są na płycie CD. Warsztaty są kontynuacją poszukiwań skutecznych sposobów
dotyczących pracy z dzieckiem przedszkolnym, szczególnie tym najmłodszym. Pomagają nauczycielowi w stworzeniu wyjątkowej atmosfery w grupie, a dzieciom dają poczucie, że przedszkole jest miejscem niezwykłym, w którym każdy może czuć się dobrze i bezpiecznie. Program warsztatów zawiera propozycje zabaw przy muzyce, łatwe układy ruchowe, zabawy ze śpiewem, masażyki, ćwiczenia twórcze, zabawy teatralne, zabawy z instrumentami perkusyjnymi, a także proste pomysły plastyczne i rozwiązania scenograficzne z powszechnie dostępnych materiałów.

Zabawy i piosenki na wyciągnięcie ręki, czyli jak czerpać radość z działań integracyjnych dla dzieci i dorosłych

Czas trwania: 
18 godzin dydaktycznych

Współautorki warsztatów:

Anna Jendryka
Agnieszka Kaczmarczyk, 
Małgorzata Wojtkowiak

Autorki warsztatów: „Maluchy”, „Wio, koniku”, „Dla dzieci, z dziećmi, o dzieciach” zapraszają na kolejne szkolenie metodyczne oparte na nowych, autorskich piosenkach, pląsach i zabawach. Piosenka jest bliska dziecku: bawi, odpręża, uczy, wychowuje. Stanowi doskonałą płaszczyznę do poznania siebie i innych, do nawiązania pozytywnych relacji w grupie, daje radość, a czasami skłania do refleksji – dlatego jest tak bardzo uniwersalna. Jednocześnie piosenka to nie tylko słowa i melodia, ale też określony rytm, ciekawa aranżacja czy interpretacja, a każdy z tych elementów, potraktowany osobno, otwiera nowe możliwości i jest źródłem niekończących się pomysłów do pracy z grupą. W warsztatach znalazły się, oprócz 18 autorskich piosenek (umieszczonych na płycie CD), także zabawy ruchowe, tańce, pląsy, ćwiczenia twórcze i teatralne, łatwe działania plastyczne, pomysły na proste i efektowne rekwizyty. Propozycje te można wykorzystać m.in. podczas spotkań integracyjnych dzieci i dorosłych. Serdecznie zapraszamy nauczycieli wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej, animatorów klubów malucha, studentów, rodziców i dziadków.

„AMARELLA - bajka muzyczna w oparciu o metodę aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss”

Czas trwania: 
15 godzin dydaktycznych

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Wojtkowiak

„Amarella” to mini spektakl teatralny o pięknej królewnie oparty w całości na muzyce klasycznej. Atrakcyjny dobór utworów tworzących scenariusz, różnorodność działań opartych na metodzie aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss, to atuty tych warsztatów. Propozycje zawarte w szkoleniu są dostosowane do możliwości dzieci młodszych oraz w nieco trudniejszej formie, dzieci starszych. W przedstawieniu nie ma głównych ról, będących dla niektórych dzieci dużym stresem. Dzięki takiej konstrukcji w spektaklu może wziąć udział każda grupa, niezależnie od jej liczebności. Każda propozycja to czynny udział dziecka i jego dobra zabawa z muzyką klasyczną niezależnie od posiadanych zdolności czy też umiejętności muzycznych. Program warsztatów zawiera układy taneczne, zabawy ruchowe, zabawy z instrumentami perkusyjnymi, fabularyzacje, instrumentacje oraz partytury. Zastosowane rekwizyty pozwalają aktorom poczuć się jak w prawdziwym teatrze. Poszczególne utwory mogą być również wykorzystane podczas codziennych zajęć jako samodzielne ćwiczenie lub zabawa. „Amarella” to doskonała propozycja na różne uroczystości a w szczególności na uroczystość z okazji „Dnia Babci i Dziadka” oraz „Dnia Mamy i Taty”. Warsztaty są przeznaczone dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

KRÓTSZE formy warsztatowe (9 godzin dydaktycznych i mniej)

Boże Narodzenie – magiczne święta. Polskie kolędy w tańcu i instrumentacji

Czas trwania: 
5 godzin dydaktycznych

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Wojtkowiak

Okres Bożego Narodzenia to czas niezwykły. To niepowtarzalny nastrój, który niezmiennie co roku każdego otacza. Miasto ożywa ozdobione milionem światełek, ludzie stają się dla siebie milsi, zewsząd słychać melodie kolęd i pastorałek. To prawdziwie magiczny czas: kolacja wigilijna z najbliższymi, rozmowy, wspólne śpiewanie kolęd. W warsztatach znalazły się takie polskie kolędy, jak: „Do szopy hej pasterze”, „Przybieżeli do Betlejem”, „Pójdźmy wszyscy do stajenki”, „Dzisiaj w Betlejem”, „Lulajże Jezuniu”, „Cicha noc”, „Bóg się rodzi”. Warsztaty są przeznaczone dla osób pracujących z dziećmi w przedszkolu oraz w edukacji wczesnoszkolnej. Różnorodny stopień trudności wykonawczych umożliwia dostosowanie repertuaru do możliwości dzieci. Propozycje ruchowe i instrumentacje kolęd wzbogacą każde przedstawienie jasełkowe, dostarczając wiele radości i niezapomnianych wrażeń zarówno dzieciom, jak i publiczności.

Gramy, śpiewamy i tańczymy – z muzyką dobrze się bawimy

Czas trwania: 
5 godzin dydaktycznych

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Wojtkowiak

Warsztaty skierowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz nauczania wczesnoszkolnego. Celem warsztatów jest zachęcenie uczestników do szerokiego wykorzystywania instrumentów perkusyjnych w pracy z dziećmi w oparciu o Metodę Aktywnego Słuchania Muzyki według. Batii Strauss. Szkolenie w łatwy i ciekawy sposób łączy śpiew, ruch i grę na instrumentach perkusyjnych. Dostarcza wielu propozycji do zabaw z dziećmi jak również do wykorzystania przed publicznością oraz do działań integracyjnych z dorosłymi. Program szkolenia obejmuje: zabawy z instrumentami perkusyjnymi, zabawy ruchowe, instrumentacje, piosenki autorskie, łatwe układy taneczne z rekwizytami do muzyki klasycznej. Propozycje zawarte w szkoleniu dostarczą uczestnikom dużo dobrej zabawy, radości i odprężenia.

Filharmonia uśmiechu cz. II. Tańce i zabawy muzyczne w oparciu o metodę aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss

Czas trwania: 
5 godzin dydaktycznych

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Wojtkowiak

Muzyka klasyczna może być punktem wyjścia do wielu działań muzycznych z dziećmi. Dzięki zastosowaniu METODY AKTYWNEGO SŁUCHANIA MUZYKI WEDŁUG BATII STRAUSS możemy bawić z dziećmi, tańczyć, grać na instrumentach perkusyjnych a nawet, jak w prawdziwej orkiestrze, grać z partytury. Wszystkie działania warsztatowe można z powodzeniem wykorzystać w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym. Doskonale sprawdzą się też na wszelkiego rodzaju uroczystościach dając dzieciom prawdziwą radość a publiczności niezapomniane wrażenia

Filharmonia uśmiechu. Tańce i zabawy muzyczne w oparciu o metodę aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss

Czas trwania: 
5 godzin dydaktycznych

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Wojtkowiak

Warsztaty skierowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz nauczania wczesnoszkolnego. Celem warsztatów jest zapoznanie dzieci z muzyką klasyczną poprzez zabawę dzięki wykorzystaniu Metody Aktywnego Słuchania Muzyki Według Batii Strauss. Atrakcyjny materiał muzyczny, zastosowane rekwizyty i różnorodność działań sprzyjają aktywnemu uczestnictwu w dziele muzycznym, nieświadomemu poznaniu struktury utworu i zmian zachodzących w muzyce. W programie warsztatów znalazły się łatwe układy taneczne, fabularyzacje, zabawy ruchowe, zabawy z instrumentami, instrumentacje, partytury. Warsztaty dostarczą uczestnikom dużo dobrej energii i odprężenia.

Ogródek muzycznych różności dla dzieci i publiczności

Czas trwania: 
5 godzin dydaktycznych

Autorka warsztatów: 
Małgorzata Wojtkowiak

Muzyka jest punktem wyjścia do pracy z dziećmi. Naturalną potrzebą małego człowieka jest ruch i wszelkie działania z tym związane. Ruch przy muzyce jest źródłem radości, wspomaga rozwój, uwrażliwia, rozwija umiejętności społeczne, pobudza wyobraźnię, daje możliwość wyładowania energii, odpręża i relaksuje. Nie sposób przecenić znaczenia muzyki w pracy z dziećmi. Niezwykle ważne są wszelkie działania związane z rytmem. Rytmizacje tekstu, zabawy rytmiczne z instrumentami perkusyjnymi, akompaniamenty do utworów są dla dzieci dobrą zabawą a jednocześnie pozwalają im na bezpośredni kontakt z muzyką. Program warsztatów obejmuje zabawy z instrumentami, partytury, łatwe układy ruchowe, propozycje na występ i na integrację z dorosłymi. Szkolenie jest przeznaczone dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

Przewiń do góry