Anna Jendryka

Autorka i współautorka popularnych warsztatów metodycznych i płyt z piosenkami dla dzieci. Pasjonatka teatru, tańca i muzyki, oraz wszelkich działań artystycznych z dziećmi i dorosłymi. Nauczycielka wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, absolwentka pedagogiki kulturalno-oświatowej. Jej codzienna praca z dziećmi stanowi równocześnie źródło i powód niekończących się pomysłów, a efekty ich realizacji znajdują odzwierciedlenie w tworzonych programach szkoleniowych, co pozwala przypuszczać, że Perpetuum mobile istnieje

Warsztaty prowadzone przez Anię Jendrykę

Długość dostępnych warsztatów:

skarpeta 3

MIDI (5h dydaktycznych)

skarpeta 2

MIDI (5h dydaktycznych)

skarpeta

MAXI (10h dydaktycznych)

Dla dzieci, z dziećmi, o dzieciach. Kreatywne prowadzenie grup dziecięcych (MIDI, MAXI)

Celem warsztatów jest wyposażenie nauczycieli w umiejętność swobodnego i otwartego sposobu pracy z dziećmi, samodzielnego „komponowania” imprez dla dzieci i rodziców. Warsztaty są próbą odpowiedzi na pytania: Statyczna akademia czy swobodna forma zabawy? Perfekcyjnie przygotowany taniec czy zabawa integracyjna? Dzieci na scenie, a rodzice na widowni czy wspólne działanie? Program zajęć obejmuje przede wszystkim naukę 16 tańców oraz wielu zabaw i ćwiczeń ułatwiających nauczycielom pracę z dziećmi i współpracę z rodzicami. Zajęcia podzielne są na trzy bloki: zabaw integracyjnych na każdą okazję, tańców i zabaw ułatwiających przeprowadzenie imprezy grupowej (tzw. blok urodzinowy) oraz blok „hiszpański”4

Wio, koniku, ruszaj z nami – łatwe tańce z piosenkami. Nowoczesne aranżacje piosenek znanych i popularnych (MIDI, MAXI)

Program warsztatów zawiera 13 prostych tańców i układów ruchowych do znanych i lubianych polskich melodii popularnych. Znalazły się tu takie utwory jak: „My, Cyganie”, „Zielony Mosteczek” czy tytułowy „Wio, koniku”. W nowych niebanalnych aranżacjach zyskały one niepowtarzalne brzmienie i charakter. Celem warsztatów jest przekonanie jego uczestników, że tradycyjne utwory w nowym wydaniu są fantastyczną płaszczyzną spotkania dla młodszych i starszych odbiorców, a także potwierdzeniem znanej prawdy, że muzyka łączy pokolenia. Taki dobór repertuaru muzycznego sprawia, że warsztaty adresowane są do osób pracujących z praktycznie każdą grupą wiekową (dziećmi, młodzieżą, dorosłymi). W programie warsztatów znalazły się ponadto zabawy integracyjne, ćwiczenia twórcze, działania plastyczne z wykorzystaniem łatwo dostępnych, niedrogich materiałów, blok ćwiczeń i zabaw relaksacyjnych, pomysły tworzenia prostych efektownych scenografii.

Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy. Wspieranie adaptacji małych dzieci w przedszkolu (MINI, MIDI, MAXI)

Warsztaty „Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy” adresowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego pracujących z najmłodszymi grupami (3-4 latkami). Celem warsztatów jest pomoc nauczycielom w pracy z najmłodszymi, dostarczenie skutecznych narzędzi, pomysłów, które ułatwią dzieciom adaptację w przedszkolu i pozwolą odnaleźć swoje miejsce w grupie, a nauczycielom pomogą w organizowaniu grupy i skutecznym działaniu. Program warsztatów zbudowany został wokół całodniowej aktywności dzieci w przedszkolu zgodnej z ramowym układem dnia, w związku z tym zawiera szereg nowych, autorskich piosenek animowanych ruchem, zabaw w kole ze śpiewem, prostych pomysłów plastycznych, nieskomplikowanych układów ruchowych. Ważnym zagadnieniem poruszanym na zajęciach są przyczyny trudności adaptacyjnych maluszków, sposoby ich pokonywania, a także właściwa i skuteczna komunikacja z rodzicami. Propozycje znakomicie można wykorzystać podczas uroczystości pasowania na przedszkolaka oraz wszelkich innych spotkań integracyjnych z rodzicami. Propozycje nadają się również, po niewielkiej modyfikacji, do wykorzystania w starszych grupach przedszkolnych

Maluchy rosną nie tylko wiosną. Wspieranie rozwoju małych dzieci w przedszkolu (MINI, MIDI, MAXI)

Warsztaty te są kontynuacją szkolenia pt. „Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy”. Warsztaty adresowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego, animatorów klubów malucha, studentów, rodziców i dziadków. Zawierają 20 autorskich piosenek, zabaw, pląsów napisanych z myślą o pracy z najmłodszymi dziećmi. Wszystkie utwory zawarte są na płycie CD. Warsztaty są kontynuacją poszukiwań skutecznych sposobów dotyczących pracy z dzieckiem przedszkolnym, szczególnie tym najmłodszym. Pomagają nauczycielowi w stworzeniu wyjątkowej atmosfery w grupie, a dzieciom dają poczucie, że przedszkole jest miejscem niezwykłym, w którym każdy może czuć się dobrze i bezpiecznie. Program warsztatów zawiera propozycje zabaw przy muzyce, łatwe układy ruchowe, zabawy ze śpiewem, masażyki, ćwiczenia twórcze, zabawy teatralne, zabawy z instrumentami perkusyjnymi, a także proste pomysły plastyczne i rozwiązania scenograficzne z powszechnie dostępnych materiałów.

Zabawy i piosenki na wyciągnięcie ręki, czyli jak czerpać radość z działań integracyjnych dla dzieci i dorosłych (MINI, MIDI, MAXI)

Autorki warsztatów: „Maluchy”, „Wio, koniku”, „Dla dzieci, z dziećmi, o dzieciach” zapraszają na kolejne szkolenie metodyczne oparte na nowych, autorskich piosenkach, pląsach i zabawach. Piosenka jest bliska dziecku: bawi, odpręża, uczy, wychowuje. Stanowi doskonałą płaszczyznę do poznania siebie i innych, do nawiązania pozytywnych relacji w grupie, daje radość, a czasami skłania do refleksji – dlatego jest tak bardzo uniwersalna. Jednocześnie piosenka to nie tylko słowa i melodia, ale też określony rytm, ciekawa aranżacja czy interpretacja, a każdy z tych elementów, potraktowany osobno, otwiera nowe możliwości i jest źródłem niekończących się pomysłów do pracy z grupą. W warsztatach znalazły się, oprócz 18 autorskich piosenek (umieszczonych na płycie CD), także zabawy ruchowe, tańce, pląsy, ćwiczenia twórcze i teatralne, łatwe działania plastyczne, pomysły na proste i efektowne rekwizyty. Propozycje te można wykorzystać m.in. podczas spotkań integracyjnych dzieci i dorosłych. Serdecznie zapraszamy nauczycieli wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej, animatorów klubów malucha, studentów, rodziców i dziadków.

Teatr do góry nogami. Teatr śpiewany wierszami, cz. I (MIDI, MAXI)

Współautorki warsztatów: 
Anna Jendryka,
Agnieszka Kaczmarczyk 

Na warsztatach odkryjesz, jak wiele łączy muzykę Beethovena, Griega, Offenbacha, Pachelbela i innych, z polską poezją dla dzieci.

  • Poznasz klasyczne utwory w wersji tekstowej w formie gotowych mini spektakli.
  • Na własne oczy zobaczysz, że Grek Zorba to taniec igły z nitką.
  • Dowiesz się co zrobić, by twoje dzieci zachwycały na scenie, a jednocześnie świetnie się przy tym bawiły.
  • Poznasz metodę szybkiej nauki wierszy, by już na warsztatach mówić je „śpiewająco” z całą grupą.
  • Nauczysz się jak tworzyć niesamowite kolorowe widowiska teatralne, angażując wszystkie dzieci w grupie, tak by to właśnie GRUPA grała w nich pierwszoplanową rolę, a nie soliści. 
  • Poznasz mnóstwo pomysłów na to jak ubrać aktorów, czyli jak stworzyć fantastyczne oryginalne kostiumy i rekwizyty bez pomocy rodziców.
  • Zbudujesz naszą ”konstrukcję” z rurek do wody i zobaczysz jak dzięki niej zaaranżować przestrzeń na scenie i stworzyć bazę do różnorodnych scenografii.
  • Będziesz się wspaniale bawić i odkryjesz, że humor, lekkość, wyjście poza schemat, praca w zespole, proste formy teatralne, dobra literatura i muzyka to nieograniczone źródło pomysłów, a zaproponowane przez nas formy, można dowolnie składać, zmieniać, dostosowywać do potrzeb i wieku dzieci.

Na warsztatach poczujesz, że teatr to przede wszystkim radość, wyobraźnia i odwaga, a scena to miejsce również dla Ciebie.

Teatr do góry nogami. Teatr śpiewany wierszami, cz. II (MIDI, MAXI)

Współautorki warsztatów: 
Anna Jendryka,
Agnieszka Kaczmarczyk 

Po raz kolejny zapraszamy do niezwykłego świata teatru- muzyki, ruchu i słowa.

  • Na warsztatach odkryjesz, jak wiele łączy muzykę Czajkowskiego, Straussa, Szostakowicza, Rodrigueza i innych z polską poezją dla dzieci.
  • Poznasz klasyczne i popularne utwory w wersji tekstowej w formie gotowych mini spektakli.
  • Zobaczysz, jak słonie tańczą walca, selery rapują, a sosna przy jeziorze Łabędzim plotkuje…
  • Dowiesz się co zrobić, by twoje dzieci zachwycały na scenie, a jednocześnie świetnie się przy tym bawiły.
  • Poznasz metodę szybkiej nauki wierszy, by już na warsztatach mówić je „śpiewająco” z całą grupą.
  • Nauczysz się jak tworzyć niesamowite, kolorowe widowiska teatralne, formy musicalowe angażując wszystkie dzieci w grupie, tak by to właśnie GRUPA grała w nich pierwszoplanową rolę, a nie soliści.
  • Poznasz mnóstwo pomysłów jak błyskawicznie ubrać aktorów, czyli stworzyć fantastyczne oryginalne kostiumy i rekwizyty bez pomocy rodziców.
  • Odkryjesz nowe zastosowanie wieszaków do ubrań, tworząc na scenie funkcjonalną scenografię.
  • Będziesz się wspaniale bawić i odkryjesz, że humor, lekkość, wyjście poza schemat, praca w zespole, proste formy teatralne, dobra literatura i muzyka to nieograniczone źródło pomysłów, a poznane propozycje, można dowolnie składać, zmieniać, dostosowywać do potrzeb i wieku dzieci.

Na warsztatach poczujesz, że teatr to przede wszystkim radość, wyobraźnia i odwaga, a scena to miejsce również dla Ciebie.

Wszystko jest możliwe. W niezwykłym świecie muzyki filmowej (MIDI, MAXI)

Autorka warsztatów
Anna Jendryka

Muzyka filmowa – stworzona przez wybitnych kompozytorów, grana przez najlepsze orkiestry, wymykająca się prostym klasyfikacjom i podziałom na style czy gatunki muzyczne – stanowi fantastyczny materiał do pracy z dzieckiem. To, co zachwyca szczególnie, to ogromne bogactwo form i dźwięków, niebywała różnorodność, siła przekazu i ładunek emocji, które niesie. Dzięki wybranym tematom filmowym rozpoczynamy wędrówkę w czasie i przestrzeni, ulegając magii, która im towarzyszy. Na warsztatach będziemy bawić się przy muzyce filmowej, tworzyć proste układy choreograficzne, opowieści muzyczne do znanych tematów autorstwa wybitnych kompozytorów, takich jak: Hans Zimmer, Ennio Morricone, Michał Lorenc czy Vangelis. Dzięki połączeniu przepięknych motywów muzycznych z barwnymi rekwizytami i ruchem powstają efektowne, widowiskowe choreografie, które z jednej strony zaskakują i poruszają widza, a z drugiej stanowią silne przeżycie dla samych wykonawców. Moc tej muzyki i jej niezwykłe brzmienia sprawiają, że nawet najprostsze pomysły zyskują artystyczny przekaz i głębię.

Na końcu języka czyli lekkie i komiczne piosenki dydaktyczne (MAXI)

Współautorki warsztatów:
Anna Jendryka
Agnieszka Kaczmarczyk,

Czy piosenki mogą pomóc w nauce mówienia, słuchania, czytania? Czy dają możliwość niekończących się pomysłów i sposobów na pracę z grupą? Jak sprawić, by nauka była radosna, wesoła i beztroska?

Śpiewać piosenki!

Kiedy piosenki angażują do działania, zapraszają do wspólnej zabawy, mają ekscytującą treść, ciekawy rytm i wpadającą w ucho melodię, to stają się kluczem do sukcesu. Z piosenką jest łatwiej, przyjemniej, efektywniej. Piosenki przychodzą z pomocą nauczycielom, którzy mają w swoich grupach coraz więcej dzieci obcojęzycznych.

Śpiewając, łatwiej zapamiętujemy słowa, szybciej łączymy wyrazy, wzbogacamy słownictwo.

Na warsztatach poznacie 10 piosenek pachnących nowością, którym jak zwykle towarzyszą zabawy dydaktyczne, tańce, pląsy, ćwiczenia ruchowe ubrane w fabułę.

Przewiń na górę