Anna Jendryka

Autorka i współautorka popularnych warsztatów metodycznych i płyt z piosenkami dla dzieci. Pasjonatka teatru, tańca i muzyki, oraz wszelkich działań artystycznych z dziećmi i dorosłymi. Nauczycielka wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, absolwentka pedagogiki kulturalno-oświatowej. Jej codzienna praca z dziećmi stanowi równocześnie źródło i powód niekończących się pomysłów, a efekty ich realizacji znajdują odzwierciedlenie w tworzonych programach szkoleniowych, co pozwala przypuszczać, że Perpetuum mobile istnieje

Warsztaty prowadzone przez Anię Jendrykę

DŁUŻSZE formy warsztatowe (10 godzin dydaktycznych i więcej)

Dla dzieci, z dziećmi, o dzieciach. Kreatywne prowadzenie grup dziecięcych

Czas trwania:
15-18 godzin dydaktycznych 

Współautorki warsztatów:
Anna Jendryka
Agnieszka Kaczmarczyk,
Małgorzata Wojtkowiak

Celem warsztatów jest wyposażenie nauczycieli w umiejętność swobodnego i otwartego sposobu pracy z dziećmi, samodzielnego „komponowania” imprez dla dzieci i rodziców. Warsztaty są próbą odpowiedzi na pytania: Statyczna akademia czy swobodna forma zabawy? Perfekcyjnie przygotowany taniec czy zabawa integracyjna? Dzieci na scenie, a rodzice na widowni czy wspólne działanie? Program zajęć obejmuje przede wszystkim naukę 16 tańców oraz wielu zabaw i ćwiczeń ułatwiających nauczycielom pracę z dziećmi i współpracę z rodzicami. Zajęcia podzielne są na trzy bloki: zabaw integracyjnych na każdą okazję, tańców i zabaw ułatwiających przeprowadzenie imprezy grupowej (tzw. blok urodzinowy) oraz blok „hiszpański”4

Wio, koniku, ruszaj z nami – łatwe tańce z piosenkami. Nowoczesne aranżacje piosenek znanych i popularnych

Czas trwania: 
15-18 godzin dydaktycznych

Współautorki warsztatów:

Anna Jendryka
Agnieszka Kaczmarczyk, 
Małgorzata Wojtkowiak 

Program warsztatów zawiera 13 prostych tańców i układów ruchowych do znanych i lubianych polskich melodii popularnych. Znalazły się tu takie utwory jak: „My, Cyganie”, „Zielony Mosteczek” czy tytułowy „Wio, koniku”. W nowych niebanalnych aranżacjach zyskały one niepowtarzalne brzmienie i charakter. Celem warsztatów jest przekonanie jego uczestników, że tradycyjne utwory w nowym wydaniu są fantastyczną płaszczyzną spotkania dla młodszych i starszych odbiorców, a także potwierdzeniem znanej prawdy, że muzyka łączy pokolenia. Taki dobór repertuaru muzycznego sprawia, że warsztaty adresowane są do osób pracujących z praktycznie każdą grupą wiekową (dziećmi, młodzieżą, dorosłymi). W programie warsztatów znalazły się ponadto zabawy integracyjne, ćwiczenia twórcze, działania plastyczne z wykorzystaniem łatwo dostępnych, niedrogich materiałów, blok ćwiczeń i zabaw relaksacyjnych, pomysły tworzenia prostych efektownych scenografii.

Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy. Wspieranie adaptacji małych dzieci w przedszkolu

Czas trwania: 
18 godzin dydaktycznych

Współautorki warsztatów:
Anna Jendryka
Agnieszka Kaczmarczyk,
Małgorzata Wojtkowiak

Warsztaty „Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy” adresowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego pracujących z najmłodszymi grupami (3-4 latkami). Celem warsztatów jest pomoc nauczycielom w pracy z najmłodszymi, dostarczenie skutecznych narzędzi, pomysłów, które ułatwią dzieciom adaptację w przedszkolu i pozwolą odnaleźć swoje miejsce w grupie, a nauczycielom pomogą w organizowaniu grupy i skutecznym działaniu. Program warsztatów zbudowany został wokół całodniowej aktywności dzieci w przedszkolu zgodnej z ramowym układem dnia, w związku z tym zawiera szereg nowych, autorskich piosenek animowanych ruchem, zabaw w kole ze śpiewem, prostych pomysłów plastycznych, nieskomplikowanych układów ruchowych. Ważnym zagadnieniem poruszanym na zajęciach są przyczyny trudności adaptacyjnych maluszków, sposoby ich pokonywania, a także właściwa i skuteczna komunikacja z rodzicami. Propozycje znakomicie można wykorzystać podczas uroczystości pasowania na przedszkolaka oraz wszelkich innych spotkań integracyjnych z rodzicami. Propozycje nadają się również, po niewielkiej modyfikacji, do wykorzystania w starszych grupach przedszkolnych

Maluchy rosną nie tylko wiosną. Wspieranie rozwoju małych dzieci w przedszkolu

Czas trwania: 
18 godzin dydaktycznych

Współautorki warsztatów:
Anna Jendryka
Agnieszka Kaczmarczyk,
Małgorzata Wojtkowiak

Warsztaty te są kontynuacją szkolenia pt. „Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy”. Warsztaty adresowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego, animatorów klubów malucha, studentów, rodziców i dziadków. Zawierają 20 autorskich piosenek, zabaw, pląsów napisanych z myślą o pracy z najmłodszymi dziećmi. Wszystkie utwory zawarte są na płycie CD. Warsztaty są kontynuacją poszukiwań skutecznych sposobów dotyczących pracy z dzieckiem przedszkolnym, szczególnie tym najmłodszym. Pomagają nauczycielowi w stworzeniu wyjątkowej atmosfery w grupie, a dzieciom dają poczucie, że przedszkole jest miejscem niezwykłym, w którym każdy może czuć się dobrze i bezpiecznie. Program warsztatów zawiera propozycje zabaw przy muzyce, łatwe układy ruchowe, zabawy ze śpiewem, masażyki, ćwiczenia twórcze, zabawy teatralne, zabawy z instrumentami perkusyjnymi, a także proste pomysły plastyczne i rozwiązania scenograficzne z powszechnie dostępnych materiałów.

Zabawy i piosenki na wyciągnięcie ręki, czyli jak czerpać radość z działań integracyjnych dla dzieci i dorosłych

Czas trwania: 
18 godzin dydaktycznych

Współautorki warsztatów:

Anna Jendryka
Agnieszka Kaczmarczyk, 
Małgorzata Wojtkowiak

Autorki warsztatów: „Maluchy”, „Wio, koniku”, „Dla dzieci, z dziećmi, o dzieciach” zapraszają na kolejne szkolenie metodyczne oparte na nowych, autorskich piosenkach, pląsach i zabawach. Piosenka jest bliska dziecku: bawi, odpręża, uczy, wychowuje. Stanowi doskonałą płaszczyznę do poznania siebie i innych, do nawiązania pozytywnych relacji w grupie, daje radość, a czasami skłania do refleksji – dlatego jest tak bardzo uniwersalna. Jednocześnie piosenka to nie tylko słowa i melodia, ale też określony rytm, ciekawa aranżacja czy interpretacja, a każdy z tych elementów, potraktowany osobno, otwiera nowe możliwości i jest źródłem niekończących się pomysłów do pracy z grupą. W warsztatach znalazły się, oprócz 18 autorskich piosenek (umieszczonych na płycie CD), także zabawy ruchowe, tańce, pląsy, ćwiczenia twórcze i teatralne, łatwe działania plastyczne, pomysły na proste i efektowne rekwizyty. Propozycje te można wykorzystać m.in. podczas spotkań integracyjnych dzieci i dorosłych. Serdecznie zapraszamy nauczycieli wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej, animatorów klubów malucha, studentów, rodziców i dziadków.

Teatr do góry nogami. Teatr śpiewany wierszami, cz. I

Czas trwania: 
18 godzin dydaktycznych

Współautorki warsztatów: 
Anna Jendryka,
Agnieszka Kaczmarczyk 

Na warsztatach odkryjesz, jak wiele łączy muzykę Beethovena, Griega, Offenbacha, Pachelbela i innych, z polską poezją dla dzieci.

  • Poznasz klasyczne utwory w wersji tekstowej w formie gotowych mini spektakli.
  • Na własne oczy zobaczysz, że Grek Zorba to taniec igły z nitką.
  • Dowiesz się co zrobić, by twoje dzieci zachwycały na scenie, a jednocześnie świetnie się przy tym bawiły.
  • Poznasz metodę szybkiej nauki wierszy, by już na warsztatach mówić je „śpiewająco” z całą grupą.
  • Nauczysz się jak tworzyć niesamowite kolorowe widowiska teatralne, angażując wszystkie dzieci w grupie, tak by to właśnie GRUPA grała w nich pierwszoplanową rolę, a nie soliści. 
  • Poznasz mnóstwo pomysłów na to jak ubrać aktorów, czyli jak stworzyć fantastyczne oryginalne kostiumy i rekwizyty bez pomocy rodziców.
  • Zbudujesz naszą ”konstrukcję” z rurek do wody i zobaczysz jak dzięki niej zaaranżować przestrzeń na scenie i stworzyć bazę do różnorodnych scenografii.
  • Będziesz się wspaniale bawić i odkryjesz, że humor, lekkość, wyjście poza schemat, praca w zespole, proste formy teatralne, dobra literatura i muzyka to nieograniczone źródło pomysłów, a zaproponowane przez nas formy, można dowolnie składać, zmieniać, dostosowywać do potrzeb i wieku dzieci.

Na warsztatach poczujesz, że teatr to przede wszystkim radość, wyobraźnia i odwaga, a scena to miejsce również dla Ciebie.

Teatr do góry nogami. Teatr śpiewany wierszami, cz. II

Czas trwania: 
18 godzin dydaktycznych

Współautorki warsztatów: 
Anna Jendryka,
Agnieszka Kaczmarczyk 

Po raz kolejny zapraszamy do niezwykłego świata teatru- muzyki, ruchu i słowa.

  • Na warsztatach odkryjesz, jak wiele łączy muzykę Czajkowskiego, Straussa, Szostakowicza, Rodrigueza i innych z polską poezją dla dzieci.
  • Poznasz klasyczne i popularne utwory w wersji tekstowej w formie gotowych mini spektakli.
  • Zobaczysz, jak słonie tańczą walca, selery rapują, a sosna przy jeziorze Łabędzim plotkuje…
  • Dowiesz się co zrobić, by twoje dzieci zachwycały na scenie, a jednocześnie świetnie się przy tym bawiły.
  • Poznasz metodę szybkiej nauki wierszy, by już na warsztatach mówić je „śpiewająco” z całą grupą.
  • Nauczysz się jak tworzyć niesamowite, kolorowe widowiska teatralne, formy musicalowe angażując wszystkie dzieci w grupie, tak by to właśnie GRUPA grała w nich pierwszoplanową rolę, a nie soliści.
  • Poznasz mnóstwo pomysłów jak błyskawicznie ubrać aktorów, czyli stworzyć fantastyczne oryginalne kostiumy i rekwizyty bez pomocy rodziców.
  • Odkryjesz nowe zastosowanie wieszaków do ubrań, tworząc na scenie funkcjonalną scenografię.
  • Będziesz się wspaniale bawić i odkryjesz, że humor, lekkość, wyjście poza schemat, praca w zespole, proste formy teatralne, dobra literatura i muzyka to nieograniczone źródło pomysłów, a poznane propozycje, można dowolnie składać, zmieniać, dostosowywać do potrzeb i wieku dzieci.

Na warsztatach poczujesz, że teatr to przede wszystkim radość, wyobraźnia i odwaga, a scena to miejsce również dla Ciebie.

Wszystko jest możliwe. W niezwykłym świecie muzyki filmowej

Czas trwania: 
18 godzin dydaktycznych

Autorka warsztatów
Anna Jendryka

Muzyka filmowa – stworzona przez wybitnych kompozytorów, grana przez najlepsze orkiestry, wymykająca się prostym klasyfikacjom i podziałom na style czy gatunki muzyczne – stanowi fantastyczny materiał do pracy z dzieckiem. To, co zachwyca szczególnie, to ogromne bogactwo form i dźwięków, niebywała różnorodność, siła przekazu i ładunek emocji, które niesie. Dzięki wybranym tematom filmowym rozpoczynamy wędrówkę w czasie i przestrzeni, ulegając magii, która im towarzyszy. Na warsztatach będziemy bawić się przy muzyce filmowej, tworzyć proste układy choreograficzne, opowieści muzyczne do znanych tematów autorstwa wybitnych kompozytorów, takich jak: Hans Zimmer, Ennio Morricone, Michał Lorenc czy Vangelis. Dzięki połączeniu przepięknych motywów muzycznych z barwnymi rekwizytami i ruchem powstają efektowne, widowiskowe choreografie, które z jednej strony zaskakują i poruszają widza, a z drugiej stanowią silne przeżycie dla samych wykonawców. Moc tej muzyki i jej niezwykłe brzmienia sprawiają, że nawet najprostsze pomysły zyskują artystyczny przekaz i głębię.

KRÓTSZE formy warsztatowe (9 godzin dydaktycznych i mniej)

Wszystko jest możliwe. W niezwykłym świecie muzyki filmowej, cz. I i II

Czas trwania: 
5 godzin dydaktycznych (każda część)

Autorka warsztatów
Anna Jendryka

Muzyka filmowa – stworzona przez wybitnych kompozytorów, grana przez najlepsze orkiestry, wymykająca się prostym klasyfikacjom i podziałom na style czy gatunki muzyczne – stanowi fantastyczny materiał do pracy z dzieckiem. To, co zachwyca szczególnie, to ogromne bogactwo form i dźwięków, niebywała różnorodność, siła przekazu i ładunek emocji, które niesie. Dzięki wybranym tematom filmowym rozpoczynamy wędrówkę w czasie i przestrzeni, ulegając magii, która im towarzyszy. Na warsztatach będziemy bawić się przy muzyce filmowej, tworzyć proste układy choreograficzne, opowieści muzyczne do znanych tematów autorstwa wybitnych kompozytorów, takich jak: Hans Zimmer, Ennio Morricone, Michał Lorenc czy Vangelis. Dzięki połączeniu przepięknych motywów muzycznych z barwnymi rekwizytami i ruchem powstają efektowne, widowiskowe choreografie, które z jednej strony zaskakują i poruszają widza, a z drugiej stanowią silne przeżycie dla samych wykonawców. Moc tej muzyki i jej niezwykłe brzmienia sprawiają, że nawet najprostsze pomysły zyskują artystyczny przekaz i głębię.

Przewiń do góry