Prezeska Zarządu Stowarzyszenia KLANZA Oddział w Poznaniu, superwizorka Centrum Szkoleniowego KLANZA, trenerka III stopnia, autorka szkoleń metodycznych z zakresu pedagogiki zabawy oraz rozwoju osobistego nauczycieli, współautorka płyt z piosenkami dla dzieci, m.in. „Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy” oraz „Maluchy rosną nie tylko wiosną”. Nauczycielka muzyki i rytmiki.
Jedna z liderek kierujących działaniami Stowarzyszenia na terenie Poznania i Wielkopolski, tworząc wraz z zespołem członków, animatorów i trenerów, jeden z najprężniej działających ośrodków KLANZY w Polsce.
Długość dostępnych warsztatów:
MIDI (5h dydaktycznych)
MAXI (10h dydaktycznych)
Autorka warsztatów:
Agnieszka Kaczmarczyk,
Warsztaty przybliżają cele, zasady i podstawy pedagogiki zabawy. Poprzez czynne uczestnictwo pozwalają poznać metody: organizacji sytuacji początkowych w grupie, działań rozluźniających i integrujących, prowadzenia dyskusji, informacji zwrotnych, nauki kilkunastu tańców integracyjnych oraz kilkudziesięciu zabaw dla małych i dużych grup. Warsztaty są znakomitą propozycją dla grup, które zamierzają włączyć metody aktywizujące do swojej pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, a także seniorami.
Autorka warsztatów:
Agnieszka Kaczmarczyk,
Wersja warsztatów dla nauczycieli szkolnych pt. „Uczeń trudny. Jak wzmocnić jego aktywność szkolną”. Warsztaty stanowią próbę odpowiedzi na pytania, jak pobudzić motywację dziecka do współpracy oraz jak postawa nauczyciela wpływa na sposób funkcjonowania dziecka w grupie.
W programie:
kreowanie pozytywnych interakcji w grupie, istota procesów motywacyjnych, pobudzenie wzajemnego zaufania, wsparcie emocjonalne, znaczenie pozytywnych relacji w grupie i właściwej komunikacji. W programie umieszczono także kilkanaście tańców i wiele zabaw integracyjnych.
Współautorki warsztatów:
Anna Jendryka,
Agnieszka Kaczmarczyk,
Małgorzata Wojtkowiak
Warsztaty „Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy” adresowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego pracujących z najmłodszymi grupami (3-4 latkami). Celem warsztatów jest pomoc nauczycielom w pracy z najmłodszymi, dostarczenie skutecznych narzędzi, pomysłów, które ułatwią dzieciom adaptację w przedszkolu i pozwolą odnaleźć swoje miejsce w grupie, a nauczycielom pomogą w organizowaniu grupy i skutecznym działaniu. Program warsztatów zbudowany został wokół całodniowej aktywności dzieci w przedszkolu zgodnej z ramowym układem dnia, w związku z tym zawiera szereg nowych, autorskich piosenek animowanych ruchem, zabaw w kole ze śpiewem, prostych pomysłów plastycznych, nieskomplikowanych układów ruchowych. Ważnym zagadnieniem poruszanym na zajęciach są przyczyny trudności adaptacyjnych maluszków, sposoby ich pokonywania, a także właściwa i skuteczna komunikacja z rodzicami. Propozycje znakomicie można wykorzystać podczas uroczystości pasowania na przedszkolaka oraz wszelkich innych spotkań integracyjnych z rodzicami. Propozycje nadają się również, po niewielkiej modyfikacji, do wykorzystania w starszych grupach przedszkolnych
Współautorki warsztatów:
Anna Jendryka,
Agnieszka Kaczmarczyk,
Małgorzata Wojtkowiak
Warsztaty te są kontynuacją szkolenia pt. „Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy”. Warsztaty adresowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego, animatorów klubów malucha, studentów, rodziców i dziadków. Zawierają 20 autorskich piosenek, zabaw, pląsów napisanych z myślą o pracy z najmłodszymi dziećmi. Wszystkie utwory zawarte są na płycie CD. Warsztaty są kontynuacją poszukiwań skutecznych sposobów dotyczących pracy z dzieckiem przedszkolnym, szczególnie tym najmłodszym. Pomagają nauczycielowi w stworzeniu wyjątkowej atmosfery w grupie, a dzieciom
dają poczucie, że przedszkole jest miejscem niezwykłym, w którym każdy może czuć się dobrze i bezpiecznie. Program warsztatów zawiera propozycje zabaw przy muzyce, łatwe układy ruchowe, zabawy ze śpiewem, masażyki, ćwiczenia twórcze, zabawy teatralne, zabawy z instrumentami perkusyjnymi, a także proste pomysły plastyczne i rozwiązania scenograficzne z powszechnie dostępnych materiałów.
Współautorki warsztatów:
Autorki warsztatów: „Maluchy”, „Wio, koniku”, „Dla dzieci, z dziećmi, o dzieciach” zapraszają na kolejne szkolenie metodyczne oparte na nowych, autorskich piosenkach, pląsach i zabawach. Piosenka jest bliska dziecku: bawi, odpręża, uczy, wychowuje. Stanowi doskonałą płaszczyznę do poznania siebie i innych, do nawiązania pozytywnych relacji w grupie, daje radość, a czasami skłania do refleksji – dlatego jest tak bardzo uniwersalna. Jednocześnie piosenka to nie tylko słowa i melodia, ale też określony rytm, ciekawa aranżacja czy interpretacja, a każdy z tych elementów, potraktowany osobno, otwiera nowe możliwości i jest źródłem niekończących się pomysłów do pracy z grupą. W warsztatach znalazły się, oprócz 18 autorskich piosenek (umieszczonych na płycie CD), także zabawy ruchowe, tańce, pląsy, ćwiczenia twórcze i teatralne, łatwe działania plastyczne, pomysły na proste i efektowne rekwizyty. Propozycje te można wykorzystać m.in. podczas spotkań integracyjnych dzieci i dorosłych. Serdecznie zapraszamy nauczycieli wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej, animatorów klubów malucha, studentów, rodziców i dziadków.
Współautorki warsztatów:
Agnieszka Kaczmarczyk,
Anna Jendryka
Anna Jendryka i Agnieszka Kaczmarczyk autorki wielu warsztatów metodycznych i piosenek dla dzieci ( m. in. Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy, Maluchy rosną nie tylko wiosną, Piosenki na wyciągnięcie ręki), Na końcu języka gra muzyka zapraszają na najnowsze szkolenie z autorskimi piosenkami.
W programie:
Współautorki warsztatów:
Anna Jendryka,
Agnieszka Kaczmarczyk
Na warsztatach odkryjesz, jak wiele łączy muzykę Beethovena, Griega, Offenbacha, Pachelbela i innych, z polską poezją dla dzieci.
Na warsztatach poczujesz, że teatr to przede wszystkim radość, wyobraźnia i odwaga, a scena to miejsce również dla Ciebie.
Współautorki warsztatów:
Anna Jendryka,
Agnieszka Kaczmarczyk
Po raz kolejny zapraszamy do niezwykłego świata teatru- muzyki, ruchu i słowa.
Na warsztatach poczujesz, że teatr to przede wszystkim radość, wyobraźnia i odwaga, a scena to miejsce również dla Ciebie.
Współautorki warsztatów:
Agnieszka Kaczmarczyk
Aleksandra Kaczmarek
Poszły kury w trampkach, bluzach
w grubych swetrach i rajtuzach
tańczyć country, nogą tupać
szaleć, śmiać się i wygłupiać!
W nowych warsztatach autorskich KLANZY znajdziesz:
● 10 autorskich piosenek w formie mp3 (w wersji wokalnej i instrumentalnej)
● świeżutkie i nowe układy ruchowe
● zabawy muzyczne i plastyczne, które zrobią wrażenie podczas zajęć stacjonarnych i online
● coś na pobudzenie i coś na uspokojenie
● mnóstwo gotowych pomysłów, ale i inspiracje do własnej twórczości, gdy wena Cię natchnie
● zupełnie nowe zastosowanie papieru toaletowego do zabaw dydaktycznych
Podczas warsztatów spotkacie: swingujący traktor, szalone kury, ślimaki zerkające znad gazety, bąki i zwiewnie galopujące żółwie
Współautorki warsztatów:
Program warsztatów zawiera 13 prostych tańców i układów ruchowych do znanych i lubianych polskich melodii popularnych. Znalazły się tu takie utwory jak: „My, Cyganie”, „Zielony Mosteczek” czy tytułowy „Wio, koniku”. W nowych niebanalnych aranżacjach zyskały one niepowtarzalne brzmienie i charakter. Celem warsztatów jest przekonanie jego uczestników, że tradycyjne utwory w nowym wydaniu są fantastyczną płaszczyzną spotkania dla młodszych i starszych odbiorców, a także potwierdzeniem znanej prawdy, że muzyka łączy pokolenia. Taki dobór repertuaru muzycznego sprawia, że warsztaty adresowane są do osób pracujących z praktycznie każdą grupą wiekową (dziećmi, młodzieżą, dorosłymi). W programie warsztatów znalazły się ponadto zabawy integracyjne, ćwiczenia twórcze, działania plastyczne z wykorzystaniem łatwo dostępnych, niedrogich materiałów, blok ćwiczeń i zabaw relaksacyjnych, pomysły tworzenia prostych efektownych scenografii.
Współautorki warsztatów:
Anna Jendryka,
Agnieszka Kaczmarczyk,
Małgorzata Wojtkowiak
Celem warsztatów jest wyposażenie nauczycieli w umiejętność swobodnego i otwartego sposobu pracy z dziećmi, samodzielnego „komponowania” imprez dla dzieci i rodziców. Warsztaty są próbą odpowiedzi na pytania: Statyczna akademia czy swobodna forma zabawy? Perfekcyjnie przygotowany taniec czy zabawa integracyjna? Dzieci na scenie, a rodzice na widowni czy wspólne działanie? Program zajęć obejmuje przede wszystkim naukę 14 tańców oraz wielu zabaw i ćwiczeń ułatwiających nauczycielom pracę z dziećmi i współpracę z rodzicami. Zajęcia podzielne są na trzy bloki: zabaw integracyjnych na każdą okazję, tańców i zabaw ułatwiających przeprowadzenie imprezy grupowej (tzw. blok urodzinowy) oraz blok „hiszpański”
Autorka warsztatów:
Agnieszka Kaczmarczyk,
Program warsztatów to prezentacja technik pobudzających kreatywne postawy nauczyciela i dzieci. Dzięki wzmacnianiu spontaniczności, nieograniczaniu fantazji i marzeń uczestnicy wspólnie tworzą atrakcyjną imprezę integracyjną, poznają twórcze zabawy z dziećmi i rodzicami. Program obejmuje niekonwencjonalne malowanie koszulek, rzeźbienie masek, zabawy twórcze ze słowem i muzyką, tańce i zabawy integrujące grupę. Zabawy i ćwiczenia mają także na celu wyciąganie wniosków dotyczących własnego funkcjonowania w grupie.
Współautorki warsztatów:
Agnieszka Kaczmarczyk,
Magdalena Szutarska
Serdecznie zapraszamy na warsztaty, których celem jest zastanowienie się nad zjawiskiem wypalenia zawodowego, poznanie przyczyn jego powstawania, określenie działań profilaktycznych oraz wypracowanie sposobów radzenia sobie ze stresem i zniechęceniem w pracy wychowawczej. Oprócz zagadnień merytorycznych szkolenie zawiera elementy metody KLANZY: ćwiczenia relaksujące, rozluźniające, budujące dobry nastrój uczestników oraz ruchowe zabawy integracyjne.
Współautorki warsztatów:
Agnieszka Kaczmarczyk,
Magdalena Szutarska
Komunikowanie się to z jednej strony chleb powszedni nauczyciela, z drugiej – twardy orzech do zgryzienia w pracy pedagogicznej. Warsztaty poświęcone są ćwiczeniu umiejętności komunikacyjnych w pracy z dziećmi i dorosłymi. Podczas szkolenia zastanowimy się, jak prowadzić rozmowę tak, by być dobrze zrozumianym i by rozumieć innych, jak radzić sobie z trudnymi rozmowami, jak stworzyć dobry klimat do rozmowy. Zapraszamy nauczycieli przedszkoli, szkół, rodziców i wszystkie osoby, które czują, że to, CO chcą powiedzieć i to, JAK chcą to powiedzieć, ma ogromne znaczenie dla otwartego i skutecznego porozumiewania się.
Autorka warsztatów:
Agnieszka Kaczmarczyk,
Czasy się zmieniły. Nauczyciele się zmienili. Dzieci się zmieniły. Rodzice również.
Podczas szkolenia przedyskutujemy, doświadczymy i konkretnie opracujemy propozycje takich właśnie spotkań
Współautorki warsztatów:
Agnieszka Kaczmarczyk,
Magdalena Szutarska
Szkolenie o charakterze warsztatowym pozwala uczestnikom doświadczyć zalet tzw. TSR – Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Pracując tą metodą, bazujemy na założeniu, że w każdym z nas jest potencjał do budowania rozwiązań nawet bardzo trudnych sytuacji. Jej elementy z powodzeniem mogą wykorzystać nauczyciele w pracy z dziećmi, rodzicami, a także w innych sytuacjach zawodowych lub osobistych. W trakcie warsztatów dowiemy się, jak wykorzystać TSR w kontakcie z dzieckiem – być może takim, którego zachowanie postrzegamy jako problemowe.
Współautorki warsztatów:
Anna Jendryka,
Agnieszka Kaczmarczyk,
Czy piosenki mogą pomóc w nauce mówienia, słuchania, czytania? Czy dają możliwość niekończących się pomysłów i sposobów na pracę z grupą? Jak sprawić, by nauka była radosna, wesoła i beztroska?
Śpiewać piosenki!
Kiedy piosenki angażują do działania, zapraszają do wspólnej zabawy, mają ekscytującą treść, ciekawy rytm i wpadającą w ucho melodię, to stają się kluczem do sukcesu. Z piosenką jest łatwiej, przyjemniej, efektywniej. Piosenki przychodzą z pomocą nauczycielom, którzy mają w swoich grupach coraz więcej dzieci obcojęzycznych.
Śpiewając, łatwiej zapamiętujemy słowa, szybciej łączymy wyrazy, wzbogacamy słownictwo.
Na warsztatach poznacie 10 piosenek pachnących nowością, którym jak zwykle towarzyszą zabawy dydaktyczne, tańce, pląsy, ćwiczenia ruchowe ubrane w fabułę.