Pedagożka, wykładowczyni, nauczycielka, twórczyni koncepcji czytania wrażeniowego, autorka książek dla dzieci i publikacji dla nauczycieli. Szczęśliwa żona i mama dwóch córek i dwóch synów. Chciałaby, żeby wszystkie dzieci zaprzyjaźniły się z książkami na całe życie.
Jeśli szukasz pomysłu na zaciekawienie swoich uczniów książką, zarówno w warunkach nauczania tradycyjnego jak i zdalnego.
Jeśli chcesz poznać książki, które Twoi uczniowie będą chcieli sami przeczytać, a przedszkolacy powracać do słuchania, to ?Czytanie z okienka? jest dla Ciebie
Po szkoleniu poznasz ciekawe propozycje z najnowszej oferty wydawniczej (lata 2019 i 2020) do wykorzystania na zajęciach w przedszkolu i w szkole, w nowej sytuacji, gdy dzieci odbierają przekaz nauczyciela za pośrednictwem mediów, nauczysz się prostych zabaw wspomagających koncentrację uwagi dzieci na tekście literackim, poznasz zabawy ruchowe i językowe, odkryjesz potencjał książek obrazowych i rozmiłujesz dzieci do czytania – szukania książek dla siebie.
Maj pachnie kwiatami i ważnym świętem- Dniem Mamy. Podczas webinaru przyjrzymy się obrazowi rodziny, jaki pojawia się we współczesnych książkach dla dzieci oraz odkryjemy fenomen kamishibai – japońskiego, papierowego teatru.
Podczas webinaru uczestnicy doświadczą na sobie, czym jest czytanie wrażeniowe oraz zdobędą pomysły na motywowanie dzieci do samodzielnego czytania.
Na spotkaniu przyjrzymy się książkom proponowanym w podstawie programowej, jak i pomyślimy nad poszerzeniem tych propozycji o nowości wydawnicze.
Oprócz spotkania z książką będą zabawy ruchowe i językowe oraz tańce integracyjne na siedząco, które mają za zadanie wspomóc proces czytania.
Książka obrazkowa otwiera dziecięcą wyobraźnię, pomaga w nauce czytania, uatrakcyjnia spotkanie z tekstem literackim i jest mostem między kulturą obrazu, w której żyją dzieci a światem literackim, do którego zapraszamy na zajęciach polonistycznych w przedszkolu i w szkole.
Na webinarium przyjrzymy się dobrym picturebookom i znajdziemy dla nich
zastosowanie na początku i na końcu zajęć, na specjalne okazje, podczas rozmów
wychowawczych, a także przy wprowadzaniu lub utrwalaniu nowych pojęć.